مراسم احیاء شب های قدر با حضور حدود 400نفر از طلاب و بانوان سطح شهر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک برگزار شد.

در این مراسم معنوی اعمال وارده از جمله : قرائت قرآن ،دعای ابوحمزه ثمالی ،زیارت عاشورا ،دعای جوشن کبیرو مراسم بر سر گذاشتن قرآن توسط خواهران طلبه و مداحان اهل بیت (علیهم السلام)اجرا و در باب فضیلت شب های قدر مطالبی بیان شد.

در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان «حجت الاسلام والمسلمین اکبر الله وردی »مسول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت آباده طشک در جمع شب زنده داران ،ماه مبارک رمضان را سفره رحمت ،مغفرت و برکت دانست و بیان کرد: شب بیست و سوم از لحاظ اهمیت و برکت از دو شب قبل برتر و بالاتر است و ملائک خدا به زمین می آیند و برای بندگان استغفار می کنند  .در این شب ها ما به دو چیز توسل می کنیم ؛یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت ( علیهم السلام ).سعی کنیم از این شب ها استفاده وافی ببریم تا غفلت ما موجب غبطه در عالم آخرت نشود.

وی با بیان داستانی در خصوص محبت حضرت علی (ع) افزود:حب حضرت علی (ع)سپری در مقابل عذاب است چنان که برای یک یهودی مصونیت از عذاب در عالم برزخ را به دنبال داشت .پس در این شب ها علاه بر شب زنده داری و استغفار باید تامل و تفکر کنیم .باید شب های قدر را درک کنیم و کسی می تواند این درک را داشته باشد که متوسل به اهل بیت (علیهم السلام)باشد.

آقای الله وردی بیان کرد: در این شب ها سفارش شده است اول برای دیگران دعا کنیم برای اقوام ،خویشان ودر راس دعاهایمان برای ظهور امام زمان(عج) بسیار دعا کنیم .

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-03-29] [ 11:36:00 ق.ظ ]