سربازآقا
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  همکاری با شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در برگزاری وبینار با عنوان «تغذیه سالم در دوران جوانی»   ...

به گزارش پایگاه خبری _اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران استان فارس،واحد پژوهشی_فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با هدف ارتقای سطح آگاهی جوانان وطلاب مدرسه، وبینار آموزشی با محوریت «تغذیه سالم در دوران جوانی»را با حضور طلاب و کارکنان مدرسه برگزار نمود.
«یلدا مرتضوی» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان گفت: امروزه بیماریهای غیر واگیر در بین جوانان شیوع زیادی پیدا کرده است مانند چاقی،دیابت،فشارخون بالا، بیماریهای قلبی-عروقی وچربی خون بالا. وی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع بیماریهای غیر واگیر عدم تحرک در جوانان وافزایش مواد غذایی ، مخصوصا مواد غذایی چرب است خاطر نشان کرد، ما باید الگوی غذایی مناسبتری داشته باشیم وبا حفظ تعادل وتنوع در مصرف مواد غذایی، در این شرایط سخت کرونا دچار بیماری نشویم.
مرتضوی در آخر نیز با تاکید به اینکه استفاده از غذاهای شور وشیرینیجات باعث افزایش استرس در جوانان می شود، گروههای مختلف غذایی را معرفی کرد.

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1399-12-23] [ 12:49:00 ب.ظ ]





  همکاری با شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در برگزاری وبینار با عنوان «تغذیه سالم در دوران جوانی»   ...

به گزارش پایگاه خبری _اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران استان فارس،واحد پژوهشی_فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با هدف ارتقای سطح آگاهی جوانان وطلاب مدرسه، وبینار آموزشی با محوریت «تغذیه سالم در دوران جوانی»را با حضور طلاب و کارکنان مدرسه برگزار نمود.
«یلدا مرتضوی» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان گفت: امروزه بیماریهای غیر واگیر در بین جوانان شیوع زیادی پیدا کرده است مانند چاقی،دیابت،فشارخون بالا، بیماریهای قلبی-عروقی وچربی خون بالا. وی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع بیماریهای غیر واگیر عدم تحرک در جوانان وافزایش مواد غذایی ، مخصوصا مواد غذایی چرب است خاطر نشان کرد، ما باید الگوی غذایی مناسبتری داشته باشیم وبا حفظ تعادل وتنوع در مصرف مواد غذایی، در این شرایط سخت کرونا دچار بیماری نشویم.
مرتضوی در آخر نیز با تاکید به اینکه استفاده از غذاهای شور وشیرینیجات باعث افزایش استرس در جوانان می شود، گروههای مختلف غذایی را معرفی کرد.

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 12:47:00 ب.ظ ]





  نشست پژوهشی با عنوان کنترل استرسهای فضای مجازی در خانواده   ...

رقیه میرزایی استاد مدرسه علمیه گفت: والدین محترم باید سعی کنند که در زمینه سواد رسانه ای توانمندیهای خود را به فعلیت برسانند.

به گزارش خبرگزاری کوثراز استان فارس، خانم رقیه میرزایی در نشست پژوهشی که با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا آباده طشک برگزار شد، گفت: ما درکشوری زندگی میکنیم که در حال گذر از وضعیت سنتی به سمت مدرن و فراسنتی هست.قبل  از ورود فضای مجازی به جامعه، ما فرهنگی داشتیم که گوشی همراه زمانی در دست بچه ها قرار بگیرد که از نظر عقلی خوب وبد را تشخیص بدهند وفرزند به طور مستقل در فضای مجازی نبود ولی الان می بینیم که کنترل از دست پدر ومادرها خارج شده واین به نگرانی خانواده ها افزوده است. واز لحاظ روان شناسی بودن دائم افراد در فضای مجازی ، سمت چپ مغز را فعالتر می کند. بنابراین از لحاظ احساسی فرزندان وبه خصوص دختران ، با وجود فراهم شدن بستر فضای مجازی در اوج احساسات خود قرار دارند.واین باعث شده که بچه ها علاقه زیادی به فضای مجازی داشته باشندوعدم وجود سواد رسانه ای والدین  نیز به استرس واظطراب در این بستر افزوده است

وی در ادامه با بیان اینکه  در شرایط کنونی بهترین کار، پذیرش وضعیت و تطبیق دادن خود با آن است، درحالی که گلایه، ناراحتی و اضطراب باعث شده شرایط سخت تر و ناراحت کننده ترشود. در حال حاضر باوجود اینکه بچه ها ظاهرا در فضای مجازی درس می خوانند ولی ذهن خیلی از انها درگیر درس وکلاس نیست بلکه بیشتر درگیر جاذبه های غیر درسی فضای مجازی هستند پس والدین محترم باید سعی کنند که در زمینه سواد رسانه ای توانمندیهای خود را به فعلیت برسانند.

وی در آخر بیان کرد: چون فرزندان ما بیشتر تغذیه روحی خود را از فضای مجازی میگیرند بنابراین لازم است که خانواده ها تقویت شوند وبه بچه ها اموزش استفاده از این فضا داده شود و والدین سعی کنند که یک مرز بی اعتمادی با فرزندان داشته باشند. نکته دیگر اینکه اگر روابط بین افراد خانواده اصلاح شود وصمیمیت به وجود بیاید، این فضای سالم باعث می شود که خانواده در برابر فضای مجازی مستحکم شود واسترسهای فضای مجازی به پایینترین حد خود برساند

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



[یکشنبه 1399-12-10] [ 12:57:00 ب.ظ ]





  برگزاری نشست   ...

کشاورز امام جمعه موقت شهرستان گفت: کسب شناخت ومعرفت نسبت به شخصیت حضرت علی (ع) یک فریضه است وتنها  شخصیتی است که نیازها ی بشر را در همه دوره ها پاسخ می دهد

به گزارش خبرگزاری کوثراز استان فارس، آقای سید حسین کشاورز در نشست اخلاقی که با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا آباده طشک برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: صحبت کردن درباره شخصیت بی مانند، بی نظیر ویگانه امیرالمومنین علی علیه السلام بسیار مشکل وحتی گاه، غیر ممکن خواهد بود چرا که شناخت حقیقی آن حضرت برای ما دشوار است، آیات قرآن کریم یکی از منابع اساسی واصلی مسلمانان برای به دست آوردن واستنباط احکام شرعی، اصول اعتقادی و فضائل اخلاقی به شمار می رود

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1399-12-09] [ 12:34:00 ب.ظ ]





  معرفی کتاب علی از زبان علی   ...

معرفی کتاب به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی(ع) وروز پدر در فضای مجازی ایتا به همت معاونت پژوهش

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[سه شنبه 1399-12-05] [ 11:16:00 ق.ظ ]





  برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی   ...

برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی در تاریخ 99/12/3 در فضای مجازی در گروه پژوهش مدرسه به همت معاونت پژوهش زینب میرشکاری

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



 [ 10:07:00 ق.ظ ]





  برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی   ...

برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی در تاریخ 99/12/3 در فضای مجازی در گروه پژوهش مدرسه به همت معاونت پژوهش زینب میرشکاری

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



 [ 10:06:00 ق.ظ ]





  نشست پژوهشی با موضوع نقش زنان فرهیخته در تقویت بنیان خانواده   ...

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[دوشنبه 1399-11-20] [ 02:06:00 ب.ظ ]





  برنامه ریزی فعالیت های پژوهشی سال 1400   ...

برنامه ریزی فعالیت های پژوهشی سال 1400

 

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[دوشنبه 1399-11-13] [ 12:47:00 ب.ظ ]





  جشنواره یار مهربان   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری جشنواره یار مهربان  به مناسبت هفته کتاب خبر داد

 به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این جشنواره با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف بزرگ داشت هفته کتاب و افزایش انگیزه و ترغیب طلاب برگزار شد.

زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: برگزاری این  جشنواره  همراه با نمایشگاه کتاب و دستاورد های پژوهشی و نشست های علمی با دو موضوع “روش های مطالعه و یادگیری صحیح و ” آشنایی با کتاب : مراحل چاپ و انتشار آن” مسابقه علمی و تقدیر از کتابدار و فعالان کتابخوانی بود.

خانم صبور در آخر به اهمیت کتاب و کتابخوانی  برای طلاب با توجه به منویات رهبری جهت ترغیب طلاب به مطالعه و کتابخوانی پرداخت .

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1398-10-28] [ 12:49:00 ب.ظ ]





  کارگاه انواع روش تحقیق   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه انواع روش تحقیق خبر داد  

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه تحقیق و روش تحقیق برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: نسان در تمامی مراحل زندگی ،بخصوص تحقیق و پژوهش ،برای رسیدن به هدف های خود روش های مختلفی را آزمایش می کند و از بین آنها ،بهترین و موثرترین روش برای رسیدن به هدف را انتخاب می کند.

وی در ادامه افزود: انواع پژوهش بر اساس هدف ، سه گونه بنیادی  ، کاربردی، تحقیق و توسعه است در تحقیق بنیادی، ویسنده و محقق نظریه های موجود در زمینه ی خاص را بررسی کرده و رابطه ی بین پدیده ها را بیان می کند و در تحقیق کاربردی با هدف توسعه ی دانش کاربردی و حل مشکل خاص علمی و یا اجتماعی انجام می گیرد و تحقیق توسعه ای به منظور گسترش دانش عمومی انسان انجام می گیرد

خانم صبور در آخر  انواع روش تحقیق را با توجه به موضوعات پایان نامه ها مورد بررسی قرار دادند.

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 12:13:00 ب.ظ ]





  کارگاه انواع روش تحقیق از نظر روش جمع آوری اطلاعات   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه انواع روش تحقیق از نظر روش جمع آوری اطلاعات  خبر داد

  به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه چگونگی جمع آوری اطلاعات   برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: انواع روش تحقیق از نظر روش جمع آوری اطلاعات یا روش کتابخانه ای یا روش میدانی است..

وی در ادامه افزود: در تحقیقاتی که ماهیت کتابخانه‌ای ندارند نیز محققان ناگزیر از کاربرد روش کتابخانه‌ای در تحقیق خود هستند. در این گروه تحقیقات، محقق باید ادبیات و سوابق مساله و موضوع تحقیق را مطالعه کند. درنتیجه‌، باید از روش کتابخانه ای استفاده کند و نتایج مطالعات خود را در ابزار مناسب شامل فیش‌، جدول‌ و فرم ثبت و نگهداری و درپایان به طبقه بندی و بهره برداری از آن‌ها اقدام کند نخستین گام در مهارت تحقیق کتابخانه‌ای‌، آشنایی با نحوه استفاده از کتابخانه است‌، یعنی محققان باید از روش‌های کتابداری‌، نحوه استفاده از برگه دان و ثبت مشخصات منابع، نحوه جست‌و جو و سفارش کتاب آگاهی یابند. ‌.

خانم صبور در آخر نمونه هایی از انواع روش تحقیق کتابخانه ی و میدانی را مورد بررسی قرار دادند .

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 12:09:00 ب.ظ ]





  کارگاه تقریر نویسی   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه تقریر نویسی  خبر داد

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه تقریر نویسی و افزایش مهارت پژوهشی برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: اصل مهم در تقریرنویسی، شیوایی و قابل فهم بودن متن است و البته این مهم نباید به بهای حذف مطالب علمی درس – ولو اندک و جزیی – به دست آید.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که سلیقه‌های مختلفی در تقریرنویسی وجود دارد بهتر است شیوه تقریرنویسی هر مقرر به تأیید مدرس برسد.

خانم صبور در افزود ممکن است طلبه ای با تلفیق روش های مذکور، روشی جدید را برای خود ابداع کرده و از آن استفاده نماید. اما آنچه مهم است اینست که نباید این سنت حسنه که از قدما به ما رسیده فراموش شود.

 

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 12:05:00 ب.ظ ]





  کارگاه ماخذشناسی کتب تفسیری   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه  ماخذ شناسی کتب تفسیری خبر داد

  به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف آشنایی طلاب با کتب تفسیری و روش استفاده از آن  برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: : تفسیر از نگاه علامه طباطبایی  عبارت است از بیان کردن معنای آیه‌های قرآن، روشن کردن و پرده‌برداری از اهداف و مفاهیم آیه‌ها..

وی در ادامه افزود: آیاتی از قرآن که قرار است تفسیر شوند، به دو روش انتخاب می‌شوند.

 در اکثر تفاسیر کل قرآن یا قسمتی از قرآن به ترتیب آیات، شرح داده می‌شود. تعداد این‌گونه تفاسیر به قدری زیاد است که آگاهی از چند و چون شان از توان محقّقان بزرگ هم بیرون است.

 در برخی تفاسیر کهن و نو اگرچه آیات به ترتیب تفسیر شده‌اند امّا در تفسیر روی موضوع خاصّی تأکید بیشتری شده. مانند:

الفرقان فی تفسیر القرآن - محمد صادقی تهرانی: با تأکید بر موضوعات آیات الاحکام، عرفان و با محوریت اصول الاستنباط قرآنی

تقریب القرآن إلی الأذهان - سید محمد شیرازی: با تأکید بر موضوعات اعتقادی و تاریخی

 تفسیر نمونه - زیر نظر: ناصر مکارم شیرازی (معاصر): با تأکید بر موضوعات اجتماعی معاصر

 در تعداد کمی از تفاسیر هم که اغلب معاصر اند، آیات مربوط به موضوعی معیّن جمع‌آوری و شرح و تبیین شده و سپس مبحث از آن‌ها استخراج می‌شود. مانند:

 تفسیر موضوعی - جوادی آملی

 تفسیر پیام قرآن - زیر نظر: ناصر مکارم شیرازی

 تفسیر منشور جاوید - جعفر سبحانی

خانم صبور در آخر کتب تفسیری موجود در کتابخانه مورد بررسی قرار دادند.

 

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 11:58:00 ق.ظ ]





  کارگاه وبلاگ نویسی   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه وبلاگ نویسی  خبر داد

  به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف آشنایی طلاب ساختن وبلاگ در کوثر نت  برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار می گویند بلاگ  نوعی وب‌سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است..

وی در ادامه افزود: سرفصل های مورد نیاز از جمله : چگونه یک وبلاگ  بسازیم، راهنمای ساخت وبلاگ  ،  ثبت نام  در وبلاگ       

نوشتن یادداشت در وبلاگ انتخاب و ویرایش قالب ،  مشخصات شخصی ، تنظیمات وبلاگ  ،  ساختار کلی و راهنمای ابزارهای وبلاگ نویسی را به طلاب آموزش داد            

خانم صبور در آخر به صورت علمی ساختن وبلاگ در کوثر نت را به طلاب آموزش دادند.

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 11:53:00 ق.ظ ]





  کارگاه نگارش علمی   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه نگارش علمی  خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه نگارش و تنظیم علمی برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: انسان از نیروی تفکر و عاطفه خود برای بیان مقصود استفاده می کند .

وی در ادامه افزود: ما به وسیله زبان و نوشتن،هدف ها و مفهوم های ذهنی خود را به دیگران می فهمانیم و پیغام های خود را که در گنجینه زبان ملی خود داریم به آن ها منقل می سازیم ولی این الفاظ و کلمات با همه وسعت ترکیبی خود چه در لفظ و چه در نگارش برای بعضی از حالات درونی و مفاهیم ذهنی ناتوان و نارسا هستند.برای جبران این نارسایی ناگزیریم در مرحله تلفظ از کشش آهنگ، لحن گفتار ،طنین صدا و..استفاده کنیم  

خانم صبور در آخر به معرفی اجمالی علایم نگارشی و برخی از نشانه ها که کاربرد بیشتری دارند پرداخت..

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 11:50:00 ق.ظ ]





  کارگاه روان نویسی وساده نویسی   ...

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه روان نویسی و ساده نویسی خبر خبر داد

  به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه ساده نویسی و روان نویسی برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: سادگی یعنی توجه داشتن به زبان مخاطب، زبان موجود و جاری در بین مردم، نه زبان لغت نامه ای، دانشگاهی و علمی(ملا لغطی). در سادگی معیار تاثیرگذاری است نه مفهموم رسانی صرف.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین روش ها برای ساده نویسی و روان نویسی رجوع به زبان و فرهنگ مردم است. البته رجوع به گوهرهای زبان مردم. از ویژگی های زبان مردم تنوع و کثرت جایگزین هاست. زبان مردم آن قدر زنده است که خود به کلمه سازی دست می زند و منتظر کلمه سازی های کند و لاک پشتی فرهنگستان زبان فارسی نمی شود لذا نویسنده خوب کسی است که با مردم ارتباط زیادی داشته باشد…

- یک تلقی اشتباه ما از زبان این است که فکر می کنیم زبان یک امر کتابی و مکتوب است، درحالی که زبان یک مقوله شفاهی است و بعدها مکتوب و مدون شده است.

- در تاریخ ادبیات (و هنر و حتی سیاست) ما نویسنده هایی از همه موفق تر بوده و هستند که به سمت مردم و ادبیات مردمی رفته اند. پیامبران هم به زبان مردم کوچه و بازار و در حد فهم مردم، مفاهیم والای الهی را بیان می کردند.

خانم صبور در آخر افزود ساده نویسی به معنی محاوره نویسی نیست. البته جاهایی از جمله دیالوگ ها در داستان استثناء است. محاوره نویسی نوعی دوپینگ است که معایبی دارد. از جمله اینکه نویسنده را دچار یک صمیمت کاذب و فانتزی می کند. نویسنده را شیفته متن خود می کند و این اول بد بختی نویسنده است.

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 11:44:00 ق.ظ ]





  کارگاه ساختارشناسی مقاله نویسی   ...

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه مقاله نویسی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه نگارش و تنظیم  مقاله  تاریخ  برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: طرح کلی مقاله شامل عنوان، چکیده، مقدمه، متن( یافته ها، بحث و بررسی، تحلیل) نتیجه گیری و فهرست منابع می باشد.

وی در ادامه افزود: عنوان مقاله، بیان کننده هویت و هدف مقاله و اولین بخشی است که خواننده با آن مواجه می شود به همین دلیل در موضوع توجه به روشن و شفاف بودن آن، عدم خطابی و پرسشی، عدم استفاده از اصطلاحات  ناآشنا بسیار مهم است. دومین قسمت مقاله چکیده است، هر چند در ابتدای مقاله می آید ولی پس از اتمام تحقیق نوشته می شود  چکیده فراهم آوردن تصویری از محتوای مقاله است و به خواننده در تصمیم گیری برای مطالعه یا عدم مطالعه متن اصلی کمک می کند. شامل 150-200 کلمه به قلم محقق با ادبیات علمی  می باشد.

کلیدواژه ها به عنوان نمایه متن به خواننده کمک می کند تا پس از خواندن چکیده و آشنایی اجمالی با روند تحقیق، بفهمد چه موضوعاتی در مقاله بکار رفته و بین 3-5 واژه می باشد.

سومین قسمت مقاله مقدمه می باشد که مشتمل بر بیان مسئله، پیشینه، ضرورت، سوال و هدف تحقیق می باشد. و

خانم صبور در آخر به ویژگی های متن اصلی در متن اصلی باید روان بودن، پرهیز از بکارگیری واژهای غیر فارسی، پرهیز از اوصاف و القاب،

شیوه ارجاع دهی توضیحی، ترکیبی، ارجاعی می باشد. نتیجه گیری هم شامل یافته های مهم، برجسته و نتایج کلی جمع بندی می شوند و پاسخ نهایی به پرسش اصلی تحقیق و مقایسه نتیجه های به دست آمده با توجه به فرضیه و هدف های از قبل تعیین شده که شامل عنوان تحقیق، اهمیت و ضرورت، فرضیه و بیان نتایج می باشد.

 

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 11:27:00 ق.ظ ]





  محوریت (ضرورت چرایی و چگونگی کرسی های آزاد اندیشی)   ...

استاد علمیه الزهرا (س) آباده طشک :

آزادی موهبتی ست الهی که سبب بروز استعدادها و تکامل انسان می شود

خانم اخوان استاد علمیه الزهرا (س) آباده طشک گفت:

اندیشه آزادی ،امکان کشف روابط و قوانین حاکم بر جهان و تدبر بر آفرینش  را مهیا ساخته  و حقیقت علوم را روشن می کند و سبب تعالی  دنیوی و اخروی می شود.

به گزارش خبری کوثر از استان فارس صدیقه اخوان استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک در نشست پژوهشی با محوریت (ضرورت چرایی و چگونگی کرسی های آزاد اندیشی) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک برگزار شد گفت: آزادی موهبتی ست الهی که سبب بروز استعدادها و تکامل انسان می شود زمانی که این نعمت در چارچوب شرایط آزادی قرار گیرد سرمایه واقعی شخصیت انسان  ظهور و بروز می یابد.

وی در ادامه با بهره گیری از آیات قرآن بیان داشت:

آزادی اندیشه در قالب تفکر ، تعقل ، تدبر و مانند آن ، در پیش از سیصد آیه از آیه قران کریم  مطرح شده است  و ذات مقدس الهی نزول قران را برای هدف تعقل و تدبر معرفی می کند.

ایشان خاطر نشان کرد:اگر در صدر اسلام در جواب کسی که می گفت :من خدا را قبول ندارم،می گفتند که بزنید و بکشید ، امروز دیگر اسلامی وجود نداشت .اسلام به این دلیل باقی مانده که با  شجاعت  و با صراحت ، با افکار مختلف مواجه شده است.

استاد در آخر گفت:آزاد اندیشی را نباید بد معنا کرد ،آزادی اندیشی  بزرگترین نعمت الهی است و بدون آن رشد اجتماعی ، علمی ، فکری و فلسفی امکان ندارد..

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



 [ 09:29:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما