سربازآقا
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو





  همکاری با شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در برگزاری وبینار با عنوان «تغذیه سالم در دوران جوانی»   ...

به گزارش پایگاه خبری _اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران استان فارس،واحد پژوهشی_فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با هدف ارتقای سطح آگاهی جوانان وطلاب مدرسه، وبینار آموزشی با محوریت «تغذیه سالم در دوران جوانی»را با حضور طلاب و کارکنان مدرسه برگزار نمود.
«یلدا مرتضوی» کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان گفت: امروزه بیماریهای غیر واگیر در بین جوانان شیوع زیادی پیدا کرده است مانند چاقی،دیابت،فشارخون بالا، بیماریهای قلبی-عروقی وچربی خون بالا. وی با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع بیماریهای غیر واگیر عدم تحرک در جوانان وافزایش مواد غذایی ، مخصوصا مواد غذایی چرب است خاطر نشان کرد، ما باید الگوی غذایی مناسبتری داشته باشیم وبا حفظ تعادل وتنوع در مصرف مواد غذایی، در این شرایط سخت کرونا دچار بیماری نشویم.
مرتضوی در آخر نیز با تاکید به اینکه استفاده از غذاهای شور وشیرینیجات باعث افزایش استرس در جوانان می شود، گروههای مختلف غذایی را معرفی کرد.

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1399-12-23] [ 12:49:00 ب.ظ ]





  معرفی کتاب علی از زبان علی   ...

معرفی کتاب به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی(ع) وروز پدر در فضای مجازی ایتا به همت معاونت پژوهش

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[سه شنبه 1399-12-05] [ 11:16:00 ق.ظ ]





  برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی   ...

برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی در تاریخ 99/12/3 در فضای مجازی در گروه پژوهش مدرسه به همت معاونت پژوهش زینب میرشکاری

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



 [ 10:07:00 ق.ظ ]





  برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی   ...

برگزاری کارگاه طرحنامه نویسی در تاریخ 99/12/3 در فضای مجازی در گروه پژوهش مدرسه به همت معاونت پژوهش زینب میرشکاری

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



 [ 10:06:00 ق.ظ ]





  نشست پژوهشی با موضوع نقش زنان فرهیخته در تقویت بنیان خانواده   ...

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[دوشنبه 1399-11-20] [ 02:06:00 ب.ظ ]





  برنامه ریزی فعالیت های پژوهشی سال 1400   ...

برنامه ریزی فعالیت های پژوهشی سال 1400

 

موضوعات: خبر های حوزه, پژوهش  لینک ثابت



[دوشنبه 1399-11-13] [ 12:47:00 ب.ظ ]





  نشست بصیرتی – معرفتی با موضوع«مراقبت بر اعمال »   ...

امام جمعه آباده طشك: مراقب باشیم در تصمیم ها و عملکردمان شیطان دخیل نشود.

حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سفارامام جمعه آباده طشك گفت : مراقب باشیم در تصمیم ها و عملکردمان شیطان دخیل نشود.

به گزارش خبرگذاري كوثر ازاستان فارس حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سفار امام جمعه آباده طشك درنشست بصیرتی – معرفتی با موضوع«مراقبت بر اعمال  »كه باحضور اساتيدو كادر در دفتر مدیریت  مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها برگزارشد گفت :مسولیت و خدمت آنقدر  مهم  و سرنوشت ساز است که خوب و بد انجام دادن آن و مراقبت بر لحظه لحظه خدمتمان ،  عزت دنیا و آخرت ما را رقم می زند.

ايشان درادامه با تاکید بر مراقبت بر اعمال و محاسبه در کردار گفت: سعی کنید اعمالتان را روی حساب و کتاب الهی  تنظیم نموده و دقت کنید اگر به معنای واقعی کلمه خود را سرباز امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) می‌دانید، باید در تمامی اوصاف و ابعاد زندگی خود معرف، مبلغ و مروج مکتب عالی تشیع باشید و بدانید  که انسان نیازمند مراقبت بر افکار  است؛ چرا که افکارش حرفهایش را شکل می دهند.

وی  با بیان داستان هایی در خصوص  مسولیت پذیری و رعایت قوانین و مقررات و داشتن نظم در امور ، بیان داشت : حتی در تصمیم گیری هایمان مخصوصا در این روزها که بحث انتخابات مطرح و مساله سرنوشت سازی پیش رو ی مردم است  مراقب باشیم حب ما به هر نماینده نباید باعث از بین رفتن حقوق دیگران و شکل گیری ظلمی شود که در پیشگاه الهی جوابی برای آن نداشته باشیم.

موسس محترم با بیان ویژگی های یک نماینده اصلح  و تببین وظایف همه ملت ایران خصوصا طلاب در بحث انتخابات با محور قرار دادن «مساله مراقبت بر اعمال »گفت : مساله انتخاب در هر برهه ای از زندگی خصوصا در این بحث انتخاب نماینده مردم ، نشان از شعور و فهم دینی و سیاسی ما بوده و تا به رشد سیاسی و دینی لازم دست پیدا نکنیم  انتخاب صحیحی نداشته و پیشرفت که هیچ حتی بیچارگی و بدبختی در انتظار ما خواهد بود .

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-11-30] [ 02:14:00 ب.ظ ]





  نشست بصیرتی انتخابات   ...

امام جمعه آباده طشك: تاريخ آيينه عبرت آموز بشر است .

حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سفارامام جمعه آباده طشك گفت : آيينه عبرت آموزبشر كه تكرارشدني وفقط اشخاص درآن متفاوتند تاريخ است .

به گزارش خبرگذاري كوثر ازاستان فارس حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سفار امام جمعه آباده طشك درنشست بصيرتي ب موضوع « انتخابات »كه باحضور طلاب ، اساتيد ، كادرودانش آموختگان درسالن اجتماعات مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها برگزارشد گفت : انتخابات نجات دهنده انقلاب اسلامي از انحرافات ديني وباعث جلوگيري ازبروز مشكلات درسطح كشور شده كه شركت در آن وظيفه وتكليف ماست .

ايشان درادامه شاخصه هاي يك فرد اصلح را چنين برشمرد : مومن ومتدين ، عادل وباتقوا ، همدل وهمراه با رهبري ومردم ، مدير ومدبر و… كه وجود چنين ويژگي هايي دريك فرد چيزي جز صلاحيت او براي انتخاب شدن را به ما نمي نماياند .

وي با توجه به سخنان  رهبر معظم انقلاب مد ظله العالي  در مورد بد اخلاقي هاي انتخاباتي كه بايد به شدت از آن ها پرهيز كرد افزود : از كانديدهاي خود تعريف كرده ولي از بدگويي ، اهانت ، تهمت و خواركردن رقباي ديگر براي خوب جلوه دادن نامزد مرد نظر خود وتخريب ديگر نمايندگان كه اينها از روش هاي صحيح اسلامي نبوده بپرهيزيد .

استاد در توصيه به طلاب بيان داشت : با توجه به سيره وروش معصومين بايد مطا لعه ي خود را درزمينه ي تاريخ وسرگذشت جامعه ي اسلامي بيشتر نموده و سیری در سیره گذشتگان داشته باشیم که تغییر سرنوشت هر قومی به دست خود آن قوم بوده است.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:33:00 ب.ظ ]





  جشن ازدواج زوجین   ...

امام جمعه آباده طشک : مهم ترین چیزی که در زندگی زناشویی مهم است معنویت است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا  سفار امام جمعه  آباده طشک گفت : مهم ترین چیزی که در زندگی زناشویی مهم است معنویت است .

به گزارش خبر گذاری کوثر از استان فارس حجت الاسلام والمسلمین علیرضا  سفار امام جمعه  آباده طشک در مراسم افتتاحیه طرح ملی زندگی به سبک رضوی و جشن ازدواج زوجین در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها که با حضور طلاب ، اساتید ، کادر ودانش آموختگان  ، مسولین محترم شهرستان ، بیش از 25زوج جوان و خانواده ها  در سالن کوثر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد ، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تبریک به زوجین  بیان داشت : تحکیم خانواده جامعه را به سمت آرمان های مطلوب سوق می دهد، لذا باید شما جوانان که با توکل بر خداوند زندگی مشترک خود را در چنین روز عزیزی شروع نموده اید  با مهارت و تدبیر و در سایه روش های استحکام زندگی ، با تعهد و مسولیت پذیری ،دور از گناه وبا پاکدامنی زندگی آرام و گرمی را رقم بزنید.

ایشان در ادامه با نصایح پدرانه خود به زوجین گفت : زندگی که با گناه ،بی نمازی و بی ایمانی شروع شود تاثیرات آن تا ابد دامنگیر شما گردیده  و جز نحسی و شومی چیزی به دنبال ندارد ، لذا گذشته از مواظبت بر چگونگی آغاز زندگیتان ، احترام متقابل به همدیگر  را سر لوحه کار قرار دهید که باعث تداوم زندگی مشترک می شود.

وی ضمن تاکید بر سازش در زندگی ؛مهم ترین اصل در ثبات و پایداری زندگی  را ایمان و تقوا ی همسران معرفی کرد و بیان داشت : تداوم  زندگی و خوشبختی در زندگی هایی وجود دارد که زوجین با هم سازگاری داشته و برای حل مسائل زندگی  و خانوادگی  با هم تلاش  و کوشش نمایند

استاد در آخر با اشاره به حقوق هر یک از زن و شوهر گفت: وظایف زن نسبت به مرد و مرد نسبت به زن در قانون خدا آمده که همسران موظفند به رعایت این قوانین و تعدی از وظایف توسط هر یک از زوجین  منشا مشکلات زیادی در زندگی خواهد شد ؛ پس لازم است زن و مرد در زندگی با هم بسازند و گاهی هم از حق خود بگذرند تا ان شاالله زندگی سالم و بدون مشکلی داشته باشند .

 

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1398-11-28] [ 02:45:00 ب.ظ ]





  دستاوردهای انقلاب   ...

 

سرهنگ علیرضا قلی زاده فرمانده سپاه ناحیه آباده طشک گفت: رمز موفقیت انقلاب ایران معنویت است.

به گزارش خبر گزاری کوثر از استان فارس  سرهنگ علیرضا قلی زاده فرمانده سپاه ناحیه آباده طشک در نشست بصیرتی با عنوان «دستاورد های انقلاب »که با حضور طلاب ، اساتید ، کادر ودانش آموختگان  درسالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد ، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر وگرامی داشت یاد ونام شهدای انقلاب اسلامی ؛ با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی گفت : امروز  از مرزهای اسلامی  گذر کرده وباید به هوش باشیم که  ایجاد تمدن اسلامی به یک نقشه راه نیاز دارد که طبق آن حرکت نموده  وتمدنی شکل بگیرد که سپری برای حضور صاحب الزمان ( عج ) شود .

ایشان درادامه گفت : چیزی که باعث شده دشمنان اسلام ودنیای غرب علیه ما اقدام کنند روحیه ی استکبار ستیزی ملت ماست که به برکت خون شهدا روز به روز در حال تقویت است و نقشه های شوم دشمنان ، رسانه ها وشبکه های اجتماعی آنان که در حال ترویج نا امیدی در کشور ما هستند را نقش برآب نموده است..

وی با اشاره به سیر شکل گیری انقلاب و دستاوردهای عظیم آن بیان داشت : انقلاب ما ،انقلابی است که غرب را دگرگون خواهد ساخت زیرا صدای نهضت خمینی در دور افتاده ترین نقاط جهان به گوش رسیده ووحدت و همدلی ملتمان دندان طمع  کشورهایی چون آمریکا و انگلیس و …را کشیده است.

آقای قلی زاده در آخربه بیان وظایف حوزه انقلابی  پرداخت و گفت : از وظایف حوزه انقلابی تبلیغ انقلاب اسلامی است که باید با استفاده از علوم اسلامی  و در فضای حقیقی و فضای مجازی صورت پذیرفته  و  بصیرت لازم  را انتقال دهیم که این کوچک ترین سهم در پایداری انقلاب و حفظ نظام می باشد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:44:00 ب.ظ ]





  #به_یاد_سردار_بزرگ_اسلام_حاج_قاسم_سلیمانی   ...

#شهرستان_بختگان_آباده_طشک
#مدرسه_علمیه_الزهرا_سلام_الله_علیها_آباده_طشک
پیام تبریک وتسلیت طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان بختگان به مناسبت شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی
*بسم الله الرحمن الرحیم
” إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛ همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنها در راه خدا جهاد می‌کنند پس (دشمنان را) به قتل می‌رسانند و (یا خود) کشته می‌شوند، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده، و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگ است.”
در طول تاریخ اسلام، همواره شاهد زندگی و شهادت بزرگ مردانی پاکباخته و حماسه آفرین چون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بوده ایم که لحظه لحظه ی حیاتشان، اسوه ی حسنه و قطره قطره ی خونشان، تزریق حیات در شریان اجتماع بوده است؛ بزرگ مردانی که شهادت آرزویشان بود و به حق شهادت کمترین مزدشان است.
قلم در وصف رستگاری مرد شریف و پاک باخته ای چون سلیمانی و همراهانش قاصر است ،زهی خیال باطل برای دشمنان اسلام که گمان می کنند با شهادت سربازان ولایت و مجاهدان نستوه، به اهداف پلید خود خواهند رسید .آنها در خواب غفلتند که علی زمان حضرت امام خامنه ای عزیز فقدان سردار فداکار و عزیز را تلخ ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی را تلخ تر نمودن کام قاتلان و جنایتکاران خواند.
طلاب و کادر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک ضمن بزرگداشت یاد و نام تمام شهدای عزیز، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خدمت مقام معظم رهبری، همرزمان و ارادتمندان و خانواده ارجمندشان، تبریک و تسلیت عرض می نمایند. ان شاءالله شهادت سردارمقاومت جهان، طلیعه نابودی اسرائیل و هیمنه آمریکاخواهدبود. و مکروا و مکر الله ان الله خیر الماکرین.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[سه شنبه 1398-10-17] [ 12:49:00 ب.ظ ]





  #به_یاد_سردار_بزرگ_اسلام_حاج_قاسم_سلیمانی   ...

#شهرستان_بختگان_آباده_طشک
#نشست_معرفتی
#به_یاد_سردار_بزرگ_اسلام_حاج_قاسم_سلیمانی
استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک :
رمز پیروزی بردشمنان و داعش اخلاص وایمان شهید سپهبد قاسم سلیما نی بوده است
خانم عذرا کشاورز استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام االله علیها) آباده طشک گفت : رمز پیروزی بردشمنان و داعش اخلاص وایمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی بوده است.
به گزارش خبر گذاری کوثر از استان فارس خانم عذرا کشاورز استادمدرسه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها) آباده طشک در نشست معرفتی با محوریت «فضائل اخلاقی شهید قاسم سلیمانی » که با حضور طلاب ، دانش آموختگان ، کادر ، اساتید و عموم بانوان شهر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شدضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت : ما در دوران انقلاب و جنگ شاهد عاشقان و دلباختگانی چون سردار سلیمانی ؛سرداری رشید و مخلص و نماد عزت و غیرت بودیم که اگر فداکاری آنها نبود اثری از انقلاب و دین نبود.
وی در ادامه افزود : از فضائل اخلاقی سردار ولایت پذیری و همراهی با امام راحل و رهبر از ابتدا تا انتها بوده است به گونه ای که از همان ابتدا ارادت قلبی به امام راحل داشته و تا آخر در تبعیت و اطاعت از رهبری ایستاده وبه دنبال انجام وظیفه بوده است.
ایشان در ادامه بیان داشت : عشق و ارادت سردار به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) مخصوصا امام حسین (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) بی نظیر بوده به طوری که علاوه بر توسلات ، هفته ای یک مرتبه جلسه روضه در منزل ایشان بر پا بود.
استادبا بیان روایاتی در فضیلت شهادت و با تبیین ویژگی های فردی و اجتماعی شهید سلیمانی در آخر گفت : شهید قاسم سلیمانی یک عمر با دشمن درون خود مبارزه کرده و در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) رشد یافته و ویژگی های یک مجاهد حقیقی را در وجود خود نهادینه کرده است باشد که خدواند به حرمت خون پاک این شهید عاقبت به خیری نصیب همه ما بگرداند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:35:00 ب.ظ ]





  نشست اخلاقی با محوریت «شیوه های روان شناختی جذب جوانان به تحصیل در حوزه های علمیه»   ...

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س)آباده طشک

باید برای جذب جوانان با استعداد به مدارس علمیه برنامه ریزی صورت گیرد.

خانم محدثه سپید نامه مشاور مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) آباده طشک گفت : باید برای جذب جوانان با استعداد به مدارس علمیه برنامه ریزی صورت گیرد.

 به گزارش خبر گذاری کوثر از استان فارس خانم محدثه سپید نامه مشاور مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) آباده طشک در که در جمع اساتید برگزار شد ، گفت : در جذب طلاب باید شاخص های مختلفی شامل مسائل خانوادگی ، سیاسی ، ظاهری ، نظم و انضباط و اخلاق و آراستگی و غیره را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با تبیین مساله روان شناختی جذب جوانان به تحصیل با ارائه راهکار افزود : افرادی که جذب حوزه می شوند باید در اجتماع تاثیر گذار باشند و باید افرادی را جذب مدارس و حوزه های علمیه کنند که باعث تحول و پیشرفت در مدارس وجامعه باشند.

ایشان در ادامه با بهره گیری از آیات و روایات گفت : در حیطه جذب جوانان به مدارس علمیه باید به فکر اصلاح روح وروان خود بوده و در واقع فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) دراین زمینه همین گونه بوده که اول به تهذیب نفس خود می پرداختند.

استاد در آخر گفت : مهم ترین و با ارزش ترین شاخص های نفوذ و جذب و اثر گذاری در روح و جان جوانان مهربانی و خوشرویی بوده در واقع این دو خصلت همچون آهن ربایی فوق پیشرفته است که انسان ها را به خود جذب می کند.

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-09-27] [ 12:31:00 ب.ظ ]





  فراخوان مسابقه مبلاگ نویسی دختران آفتاب   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-04-19] [ 10:54:00 ق.ظ ]





  ]سوالات مسابقه پيامكي دهه كرامت   ...

 

]سوالات مسابقه پيامكي دهه كرامت            منبع :منتهي الامل شيخ عباس قمي

 

 
1-چه زماني را دهه كرامت مي نامند ؟

الف-نيمه اول ذي القعده    ب-از ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا (ع)      ج-پانزدهم ذي القعده         

2-ميلاد امام رضا (ع)چه زماني مي باشد؟

الف-پانزدهم ذي الحجه 150هجري      ب-يازدهم ذي القعده348         ج-يازدهم ذي القعده 248

3-كنيه معروف  معروف علي بن موسي الرضا (ع)چيست؟

الف-رضا                   ب-عالم آل محمد                     ج-ابوالحسن

4-اين حديث از كيست؟«كسي كه در غربت مرا زيارت كند برمن واجب است كه در روز قيامت اورا زيارت نمايم»

الف-امام حسن مجتبي  (ع)                  ب-امام رضا (ع)                ج-حضرت معصومه (ع)

5-در كنار قبر شريف امام رضا (ع) چه كسي مدفون است ؟

الف- مامون       ب- اباصلت     هارون الرشيد

6-شاعر معروف اهل بيت در زمان امام رضا (ع)كيست؟

الف-فضل بن شاذان       ب-دعبل خزاعي     ج-فرزدق

7-مامون در چه مكاني با امام رضا (ع)جهت واگذاري خلافت به ايشان بيعت كرداما امام رضا (ع)قبول نكردند:

الف-مدينه                              ب- مرو                          ج-قم

8-اين سخن در مدح حضرت معصومه (س)از كدام امام معصوم است :«قم كوفه صغيره است  براي بهشت هشت در است،كه سه در آن به سوي قم است ودر قم از اولاد من فاطمه معصومه (س)دفن است وبه سبب شفاعت او شيعيان من وارد بهشت مي شوند»

الف –امام موسي كاظم (ع)                         ب-امام رضا (ع)                       ج-امام جعفر صادق (ع)

9-امام رضا (ع)فرمودند:خداوندآزاد كرد بنده راراهي براي بهشت قرار داده هركس توان ندارد در مقابل آن مي تواند :

الف – اطعام كند                         ب- لباس بپوشاند                          ج- هيچ كدام

10-حديث سلسله الذهب از امام رضا به نقل از پدرانش از جبرائيل از پروردگار كدام است ؟

الف – اهل بيت من كشتي نجات مي باشند     ب –دو چيز گرانبها يعني قرآن واهل بيت را در بين شما به امانت مي گذارم

ج- كلمه لااله الاالله حصار من است هر كس آن را بگويد در حصار من وارد شده واز عذاب ايمن خواهد بود

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:02:00 ق.ظ ]





  سوالات مسابقه پیرو فراخوان مسابقه   ...

 
1.مراداز ثقل اكبر و كبير به ترتيب  چيست ؟

الف –قران ونهج البلاغه      ب-نهج البلاغه واهل بيت       ج-قران واهل بيت        د-اهل بيت و قران                          

2.موسس مذهب شيعه چه کسی می باشد ؟

الف –اميرالمونين          ب –پيامبر اكرم (ص)    ج-امام صادق (ع)            د-حضرت رسول واميرالمونين (ع)   

3.فلسفه تشكيل حكومت اسلامي چه مي باشد ؟

الف –بسط عدالت        ب –گسترش تعاليم حيات بخش     ج –انجام عبادت خدا پسندانه      د –هرسه گزينه

4.  واقعه عاشورايك جريان………………  مي باشد؟

الف –فرهنگي          ب –سياسي          ج –ديني                د –الهي ومعنوي

5. منظوراز"وليده علم الا سماء دركلام امام (ره)كيست ؟

الف-قران                      ب –اميرالمونين (ع)           ج –انسان                       د –پيامبر(ص)   

6.كدام كتاب اخت اقران است ؟

الف –انجيل اهل بيت         ب –زبور ال محمد (ص)        ج –نهج البلاغه       د-صحيفه سجاديه

7.مهمترين وكارسازترين حربه صهيونيسم جهاني چيست؟

الف –تبعيض نژادي        ب –تشكيل يك حكومت جهاني 

ج –نقض حقوق بين المللي        د –بهره گيري ازرسانه هاي عمومي درسراسر دنيا

8.دخالت مسلحانه براي پاكسازي مصادر سياست ازنااهلان درمورد كدام يك ازموارد زيرصدق ميكند؟

الف –دخالت غيرمستقيم             ب دخالت مستقيم            ج دخالت ارشادي       د برخورد قهرآميز

 
9. كسي كه بيمار شود به طبيب حاذق مراجعه ميكند و طبق نسخه او عمل مي كند تقليد او چگونه است؟

الف تقليد معقول      ب قابل قبول و معقول         ج  تقليد نامعقول             د نامعقول و مردود

10. كدام يك از موارد زير جز منصب هاي رسولام الهي مي باشد؟

الف رهبري جامعه           ب پرداختن به امور قضايي جامعه      

ج تبلغ دين و تفسير آن       د همه موارد

11. به فرموده امام (ره) كداميك از موارد زير جهاد اكبر محسوب مي شود؟

الف  تهذيب نفس       ب معنويت        ج خدمت به مستضعفان          د همه موارد

12. وصيت اينجانب به …………. آن است كه براي تبليغ حق مقابل باطل و ارائه چهره حقيقي جمهوري اسلامي كوشش كنند.

الف وزارت خارجه            ب وزارت ارشاد          ج ملت هاي اسلامي             د وزيران كشور

13. يكي از حربه هاي ماديين عليه دين چيست ؟

الف دين عامل ركود علمي است                  ب دين عامل عقب افتادگي مسلمانان است

ج دين عامل جدايي تمدن هاي بشري است        د همه موارد

14. مخاطبان وصيت نامه سسياسي ، الهي امام (ره) چه كساني مي باشند؟

الف. مردم ايران          ب مسلمانان جهان        د نسل حاضر و نسل آينده انسان ها         ج رجاليون سياسي

15. شبيه ترين شخص به حضرت رسول (ص) چه كسي مي باشد؟

الف امام حسين (ع)         ب امير المومنين (ع)           ج حضرت زهرا (س)       د حضرت علي اكبر (ع)

لطفا پاسخ سوالات را به ترتیب در یک سطر ارسال بفرمایید.

با تشکر

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1398-03-13] [ 02:16:00 ق.ظ ]





  فراخوان مسابقه   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[پنجشنبه 1398-03-09] [ 11:09:00 ب.ظ ]





  شب های قدر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:06:00 ب.ظ ]





  شب های قدر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:06:00 ب.ظ ]





  شب های قدر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:03:00 ب.ظ ]





  شب های قدر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:03:00 ب.ظ ]





  شب های قدر مدرسه عالمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:02:00 ب.ظ ]





  نكات تفسيري و معارفي از سوره قدر»   ...

به گزارش خبر گزاري كوثر از استان فارس معصومه برمشوري استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) آباده طشک در سخنراني معرفتي شب 21 ماه مبارك رمضان با موضوع «نكات تفسيري و معارفي از سوره قدر» كه با حضورطلاب ،اساتيد ،كادر و دانش آموختگان وعموم بانوان در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد، به بيان اهميت و فضيلت شبهاي قدر پرداخته و بيان داشت : شب قدر بهتر و با فضيلت تر از هزار ماه و هزار ماه ، تقريبا معادل هشتاد سال ، ميزان عمر طبيعي يك شخص است .

وي در ادامه افزود: در اين شب، ملائكه يعني فرشتگان مقرب الهي و روح كه موجودي بافضيلت وعظيم تر از ملائكه و فراتر از درك و فهم ماست از آسمان پايين آمده و برقلب حجت خدا و امام معصوم نازل مي شود وبه فرموده امام صادق (عليه السلام) : خود شب قدر، اثبات ولايت آقا صاحب الزمان (عج) است. 

ايشان با توجه به آيات پاياني سوره قدر گفت:سه گروه، شامل ملائكه ،روح و حجت خدا، همه مقدرات و هرامري كه بخواهد در يك سال محقق شود را ثبت مي كنند؛ اموري كه براي ما مقدر مي شود بستگي به پيشينه ما دارد ، كه سالهاي قبل با مقدرات و نعمتهاي الهي چگونه برخورد كرديم.

خانم برمشوري گفت: شب قدر ، شب توبه و استغفار به درگاه خداوند است تا ظرف وجودي ما گسترش يابد،لذا ظرفيت ساز و پاك كنِ ما استغفار است و شخص مومن فرصت شب قدر را بري توبه و انابه از دست نمي دهد چون يك استغفار در شب قدر به اندازه هشتاد سال استغفار كردن است.

وي در آخر گفت :منظور از شب در اصطلاح ديني ، 24 ساعت است ،بنابراين  روز ِشب قدر را هم دريابيد و ساعاتي قبل و بعد از شب قدر را مراقبت كنيد كه امكان دارد وارد در شب قدر باشد و ندانيم

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:01:00 ب.ظ ]





  «چگونگي كنترل خشم »   ...

مريم تنها ؛ طلبه مبلغ از مدرسه علميه الزهرا(سلام الله عليها) آباده طشك در نشست اخلاقي با موضوع «چگونگي كنترل خشم » كه با حضور عموم وطلاب در سالن اجتماعات مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ايام پرخير وبركت  ماه مبارك رمضان با استناد به آيات قرآن کریم بيان داشت: فرو برندگان خشم از متقين شمرده شده واز پاداش دنيوي  واخروي برخوردار مي شوند.

وي در ادامه گفت: مومنين بايد براي حفظ حيثيت وشخصيت افراد نزد مردم خشم خود را فرو ببرندهر چند اين امر مشكل  است اما براي كساني كه به خدا وروز قيامت ايمان دارند بسيار آسان است .

خانم تنها با توجه به روايات معصومين افزود:  عدم كنترل خشم و غضب گناهاني را به دنبال دارد كه عبارتنداز؛ تهمت ودشنام ، دروغ  و… كه اين گناهان موجب هلاكت شخص و فساد در ايمان مي شود همانگونه  كه سركه عسل را تباه كرده ودرمان آن حلم وبردباري است.

وي در آخر گفت : صبر وبردباري صفت مقابل خشم وغضب بوده ، داراي پاداش اخروي ومورد عنايت خاص خداوند قرار گرفته؛ پس طلاب بايد خود را به اين صفت آراسته تا الگويي براي ديگران باشند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:59:00 ب.ظ ]





  در بین شبهای قدر ، شب بیست و سوم احتمال شب قدر بودنش بیشتر است   ...

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار ،امام جمعه آباده طشک و موسس مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها )در مراسم احیا شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان که با حضورجمعی از طلاب ، اساتید ، دانش آموختگان و عموم بانوان در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد ، ضمن بیان اهمیت و فضیلت شب سوم از شبهای قدر ، گفت: در سیره علما و عرفا آمده که همه ی شبهای ماه مبارک را احیا می گرفتند تا هرشبی که شب قدر باشد را درک کرده و از برکات آن بی نصیب نشوند.

وی در ادامه بیان داشت : هر چیزی در دنیا و آخرت موکل دارد و خداوند همه امورات و کارها را به دست ملائکه انجام می دهد؛ لذا رحمت واسعه الهی و همه مقدرات انسانها هرسال در شب قدر توسط ملائکه و روح که اعظم ملائکه است بر زمین نازل می شود.

ایشان ضمن تاکید بر دعا برای سلامتی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف )و تعجیل در ظهور حضرت سفارش نمود که  از خداوند بخواهیم موانع ظهور حضرت حجت را برطرف کند ؛ و همه ما را در زمره زمینه سازان امر ظهور و فرج آقا قرار دهد چرا که دعای شیعیان اثرگذار است.

حاج آقا سفار در پایان  با اشاره به روایاتی در باب فضیلت شب های قدر و نحوه در خواست از خداوندگفت : طلب بخشیده شدن شخص ما ، از ریز غذاهای سفره شب قدر است؛ همت ما باید بلند باشد که خداوند هم خودمان را ببخشد و هم سبب بخشیده شدن صد نفر دیگر شده و دست صد نفر را بگیریم.

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:58:00 ب.ظ ]





  « تفسير وتبيين وضع فعلي وگذشته ايران با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب»   ...

جناب سرهنگ عليرضا قلي زاده فرمانده ناحيه مقاومت آباده طشك در نشست دانش افزايي از سلسله نشست هاي تخصصي با موضوع« تفسير وتبيين وضع فعلي وگذشته ايران با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب» كه باحضورطلاب ، اساتيد ، كادرودانش آموختگان در سالن اجتماعات مدرسه ي علميه الزهرا (سلام الله عليها ) برگزار شد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارك رمضان بيان داشت : انقلاب پرشكوه ملت ايران كه بزرگترين ومردمي ترين انقلاب عصر جديد بوده ، چله ي پرافتخار حكومتش را با افتخار پشت سر گذاشته و اينك وارد دومين مرحله ي خود سازي وجامعه پردازي وتمدن سازي شده وبراي برداشتن گام هاي استوار درآينده  بايد گذشته را درست شناخته ، از تجربه ها درس گرفته ودرآينده از آن ها استفاده نمود .

وي درادامه ضمن تبیین وضع فعلی و گذشته ایران گفت : اين انقلاب تا امروز مايه ي سربلندي ايران وايراني بوده و خصوصيات بي نظيري چون جوانمردي ومروت ، صداقت و صراحت وپيروزي مظلومان ومستضعفان و… را داراست .

آقای قلي زاده افزود : مديريت هاي جهادي الهام گرفته از ايمان اسلامي واعتقاد به اصل « ما مي توانيم » عامل عزت وپيشرفت ايران درهمه ي عرصه ها بوده وبا وجودمشكلات طاقت فرسا جمهوري اسلامي روز به روز گام هاي بلند تر واستوارتري به جلو برداشته است .

ايشان درآخر باتوجه به بيانات آيت الله نوري همداني درتوصيه به طلاب گفت : مسئوليت بزرگ حوزويان به ويژه فضلاي جوان توليد علم حوزوي وپاسخگويي به نيازهاي عصر نوين وهمچنين ضرورت آماده شدن نسل جوان انقلابي حوزوي در انجام بيانيه گام دوم انقلاب است .

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:57:00 ب.ظ ]





  «تربیت فرزند»   ...

خانم زينب محمد جاني طلبه مبلغ از مدرسه علميه الزهرا( سلام الله عليها ) آباده طشك در نشست اخلاقی با موضوع «تربیت فرزند» كه با حضور طلاب ، اساتيد ، كادر و دانش آموختگان در سالن اجتماعات مدرسه ي علميه الزهرا (سلام الله عليها ) برگزار شد بيان داشت :انسان از آغاز تولد در حال تعليم وتربيت بوده و دوران كودكي که شخصيت فرد هنوز شكل نگرفته بهترين زمان براي تربيت است .

وي با بيان اهميت تربيت عاطفي كودكان گفت : خانواده بايد كانون محبت وانس و همدلي براي اعضايش باشد ؛  زيرا درتربيت شخصيت كودك نقش بسزایی ایفا می نماید.

خانم محمدجاني ضمن اشاره به آیات و روایاتی در این زمینه افزود : ازآنجايي كه كودكان از والدين الگوبرداري می نمایند باید هر کدام از پدر و مادر مراقبت لازم بر اعمال خود داشته و نسبت به تربيت فرزند  مسئوليت پذيرتر باشند.

ايشان درآخر گفت : تربيت امري دشوار است که علاوه برخانواده به مربياني آگاه ، دلسوز و تربيت يافته براي آگاهي بخشي نیاز دارد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:56:00 ب.ظ ]





  « اميد به آينده وچگونگي حصول آن با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب »   ...

به گزارش خبرگذاري كوثر از استان فارس حجت الاسلام والمسلمين سید حسين كشاورز امام جمعه موقت آباده طشک درسلسله نشست هاي تخصصي دانش افزايي با موضوع « اميد به آينده وچگونگي حصول آن با توجه به بيانيه گام دوم انقلاب » كه با حضور طلاب ،اساتيد ، كادرودانش آموختگان درسالن اجتماعات مدرسه علميه الزهرا( سلام الله عليها ) برگزار ش بيان داشت : ياس ونا اميدي از مهم ترين آثاري است كه شيطان بر انسانها گذاشته وآن ها را از رحمت خداوند نااميد نموده است.

وي درادامه گفت : نظام جمهوري اسلامي منبع اميد و مشمول رحمت خداوند می باشد ؛ لذا دشمنان اين سرزمين با اشاعه ي نااميدي، به دور كردن مردم به خصوص جوانان از نظام پرداخته وروح بيانيه گام دوم تزريق  اميد به جامعه اسلامي است .

آقاي كشاورزبا توجه به آيات قرآن افزود : بزرگترين گناه نااميدي از درگاه خداوند شمرده شده وشاه بيت شخصيت هاي بزرگ توكل واميد بوده ونا اميدي يكي ازدلايل عدم ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است .

ايشان درآخر بیان داشت : زيارت امين الله كه بيانيه اميد نام گرفته ازعوامل تقويت توكل واميد بوده وطلاب بايد با تمسك به آن وديگر زيارات وارده منشا اميد براي جامعه باشند .

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:54:00 ب.ظ ]





  ختم صلوات شعبانیه به روایت تصویر -مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1398-01-21] [ 10:48:00 ق.ظ ]





  کارگاه آموزش کاربا رایانه مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

 

معاونت اداري- مالي مدرسه ي علميه الزهرا ( س) اباده طشك

يكي از ابزارهاي تحقيقاتي طلاب رايانه مي باشد

خانم اسماء طحاندار معاونت اداري- مالي مدرسه ي علميه الزهرا سلام الله عليها اباده طشك گفت: يكي از

ابزارهاي تحقيقاتي طلاب كه هميشه نيازمند آموزش عملي بوده رايانه است.

به گزارش خبرگذاري كوثر ازاستان فارس خانم اسماء طحاندار معاونت اداري- مالي مدرسه ي علميه الزهرا

سلام الله عليها اباده طشك در جلسه آموزش كار با رايانه مبحث word  كه با حضور طلاب ، اسا تيد ، كادر ودانش اموختگان در سالن اجتماعات مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها برگزار شد ضمن بيان فوايد كار بارايانه گفت : مرحله اول كار بارايانه شناخت سخت افزار ونرم افزار مي باشد.

ايشان در ضمن توضيحات لازم افزود :word  نرم افزاري پركاربرد در سيستم رايانه با  سربرگ هاي مختلفی چون home ، insert، page layoutو… بوده که از home  براي نوع فونت نوشته ،اندازه آن پاراگراف بندي و…  استفاده و insert   نيز شامل طراحي جدول در اندازه هاي متفاوت طبق نياز شخص، استفاده از تصاوير در صفحه يword و…می باشد.

 وي در ادامه ، ضمن بيان اين كه يكي از ابزارهاي مهم تحقيقاتي طلاب رايانه مي باشد بر ضرورت آشنايي با مهارت هفت گانه  icdl به خصوصword  كه كاربرد بيشتري در بخش پژوهش دارد تاکید نمود .

خانم طحاندار درپايان درتوصيه به طلاب ازارزش يادگيري رايانه سخن گفته وافزود درجهت پيشرفت علمي وتحقيقاتي به يادگيري كار با رايانه رجوع كرده وبا توجه به نياز جامعه امروز براي گسترش يادگيري آن تلاش نماييد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:47:00 ق.ظ ]





  جشن « اعياد شعبانيه »مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

استاد مدرسه علميه الزهرا ( س ) آباده طشك :

صبر نردبان عروج است 

خانم معصومه برمشوري استاد مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها آ باده طشك گفت : در جامعه ي امروز به دليل مشكلات فراوان اقتصادي ، اجتماعي  ،فرهنگي و… صبر نردبان عروج به سوي خداوند است .

به گزارش خبرگذاري كوثرازاستان فارس ، معصومه برمشوري ؛ استاد مدرسه علميه الزهرا سلام الله علیها آباده طشك در جشن « اعياد شعبانيه » كه با حضور طلاب ،اساتيد ،كادرودانش آموختگان درسالن اجتماعات مدرسه علميه الزهرا سلام الله عليها برگزار شد، ضمن تبريك اعياد شعبانيه وروزپاسدار بيان داشت : با توجه به گفته معصومين عليه السلام صبر نيمي از ايمان بوده ونمونه ي كامل آن بايد درنمودرفتاري ما مشاهده شود.

ايشان با استناد به آيات قرآن ازآثارصبربرزندگي انسان ها گفت : خداوند به وسيله ترس ،گرسنگي ،ازبين رفتن محصولات ،كم كردن مال وازدست دادن عزيزان، انسان هارا آزموده وبه هدايت شدگان بشارت داده وبرآن ها درود فرستاده است.

وي درادامه بيان داشت :صبردرزمانهاي خاصي مانند صبردرمصيبت ،معصیت وطاعت معنا پيداكرده وانسانهايي كه ازمشكلات خود نزدمخلوقات شكايت نمی کنند به مقام صبرجميل رسيده كه يكي ازنتايج آن هم نشيني با پيامبران است .

استاد در توصيه به طلاب در مورد زينت دادن رفتارخود به صبر افزود : صبرنردبان عروج صابرين به سوي خداوند متعال بوده وپاداش دنيوي واخروي فراواني درپي دارد.

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 10:45:00 ق.ظ ]





  انا لله و انا الیه راجعون   ...

موضوعات: خبر های حوزه, بوی یار آشنا  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-02-19] [ 10:08:00 ق.ظ ]





  دومین شماره از نشریه دیواری مائده مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[سه شنبه 1397-01-28] [ 02:42:00 ب.ظ ]





  در نشست پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک بیان شد   ...

 

حجاب هم حق است هم تکلیف

نشست پژوهشی با موضوع « پوشش اسلامی؛ روشها و راهکارها » با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه آباده طشک در سالن اجتماعات این مدرسه تاریخ21/1/97 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علیمه خواهران، در این نشست «معصومه برمشوری» استاد حوزه گفت: در آیه 59 سوره احزاب علت پوشش زنان در برابر نامحرمان، شناخته شدن به عفت و پاکدامنی و مورد اذیت قرار نگرفتن از سوی اهل فسق و فجور ذکر شده است. از این آیه در می یابیم که حجاب برای زن یک حق است و در جامعه آن زمان ملاک ارزش دهی به زنان و داشتن منزلت و جایگاه اجتماعی برای یک زن داشتن پوشش همراه با ملاکهای قرآنی، بوده است.

خانم برمشوری بیان کرد: دلیل اینکه حجاب و پوشش برای زنان بیشتر مورد تاکید قرار گرفته تفاوت در محرکهای جنسی زن و مرد است. که در آیه 30 و 31 سوره نور به مردان سفارش شده که چشمان خود را حفظ کنند ولی به زنان سفارش شده که شرمگاه و زینت های خود را از نامحرم بپوشانند و منظور از زینت محل های زینت می باشد که این آیه بیانگر این است که حجاب یک تکلیف است.

وی افزود: زنان و مردان با کوتاه کردن نگاه های خود در مقابل نامحرمان و همچنین زنان گاهی در برابر محارمی که قدرت تشخیص دارند می توانند به رعایت پوشش اسلامی و بالا رفتن عفت عمومی در خانواده و جامعه کمک نمایند و خداوند برای تحقق این امر در آیات قرآن به زنان بیشتر می گوید مراقب حجابتان و به مردان می گوید مراقب نگاهتان باشید.

در نشست پژوهشی بیان شد

حجاب هم حق است هم تکلیف

نشست پژوهشی با موضوع « پوشش اسلامی؛ روشها و راهکارها » با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه آباده طشک در سالن اجتماعات این مدرسه تاریخ21/1/97 برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علیمه خواهران، در این نشست «معصومه برمشوری» استاد حوزه گفت: در آیه 59 سوره احزاب علت پوشش زنان در برابر نامحرمان، شناخته شدن به عفت و پاکدامنی و مورد اذیت قرار نگرفتن از سوی اهل فسق و فجور ذکر شده است. از این آیه در می یابیم که حجاب برای زن یک حق است و در جامعه آن زمان ملاک ارزش دهی به زنان و داشتن منزلت و جایگاه اجتماعی برای یک زن داشتن پوشش همراه با ملاکهای قرآنی، بوده است.

خانم برمشوری بیان کرد: دلیل اینکه حجاب و پوشش برای زنان بیشتر مورد تاکید قرار گرفته تفاوت در محرکهای جنسی زن و مرد است. که در آیه 30 و 31 سوره نور به مردان سفارش شده که چشمان خود را حفظ کنند ولی به زنان سفارش شده که شرمگاه و زینت های خود را از نامحرم بپوشانند و منظور از زینت محل های زینت می باشد که این آیه بیانگر این است که حجاب یک تکلیف است.

وی افزود: زنان و مردان با کوتاه کردن نگاه های خود در مقابل نامحرمان و همچنین زنان گاهی در برابر محارمی که قدرت تشخیص دارند می توانند به رعایت پوشش اسلامی و بالا رفتن عفت عمومی در خانواده و جامعه کمک نمایند و خداوند برای تحقق این امر در آیات قرآن به زنان بیشتر می گوید مراقب حجابتان و به مردان می گوید مراقب نگاهتان باشید. 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:40:00 ب.ظ ]





  گزارش خبری برگزاری جشن عید مبعث   ...

یکی از شاخصه های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و رفتار پرجاذبه نبی مکرم اسلام ص بود .

به مناسبت عيدمبعث، جشني با حضور طلاب مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك در مكان سالن اجتماعات اين مدرسه برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري-اطلاع‌رساني حوزه‌هاي علميه خواهران، در اين جشن « پريجان خواجه » مدير مدرسه علميه خواهران الزهرا س آباده طشك بيان كرد:نمونه كاملي از انسانهايي كه قران معرفي مي كندشخصيت حضرت محمد (ص) مي باشد چون پيامبر ي براي هميشه وبراي تمام زمان ها الگو واسوه بوده است . «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه »؛رسول خدا در جامعه ای به پیامبری مبعوث شد غرق در ضعف ها و انحرافات اخلاقی و اعتقادی زیادو به تعبیر قرآن کریم :«کنتم علی شفا حفره من النار»،اما چنان تاثیری گذاشت که در افراد و جامعه ی آن زمان  تحولی ژرف ،سریع و گسترده و بی سابقه پدید آمد.

ایشان با توصیفی از ویژگی های  پیامبر اسلام (ص)افزود : یکی از شاخصه های پر اهمیت در پیشرفت اسلام اخلاق نیک و رفتار پرجاذبه نبی مکرم اسلام (ص) بود. ماوكل بشريت از راه دور باپيامبر اكرم (ص) ارتباط برقرار ميكنيم وهميشه بايد خلقيات وزندگي  ايشان را الگو قراردهيم ومانند پيامبر (ص) هرگز براي امر دنيوي وبراي منافع خود ناراحت نشويم وگذشت رافراموش نكنيم ،همانطور كه پيامبر ما در ظاهر وباطن با مردم يكي بود ماهم در خلوت وجلوت يك شخصيت داشته باشيم. جز براي عدالت ودرراه حق سخن نگوییم و…

در پايان جشن «خانم صديقه ميرشكاري» به مولودي خواني به مناسبت عيدمبعث پرداخت.

 

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:38:00 ب.ظ ]





  برگزاری جلسه کانون خادمان رضوی مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک 26/1/97   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:37:00 ب.ظ ]





  برنامه های هفته بصیرت   ...

برنامه هاي گراميداشت هفته بصيرت و میثاق امت با ولایت

همزمان با فرارسیدن هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت،مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك  برگزار كرد.

 1.نشست بصيرتي

 نشست بصیرتی باحضور كادر مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك در نماز خانه مدرسه برگزار شد. خانم «پريجان خواجه » مدير مدرسه با بیان گوشه ای از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص این روز که :« روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر مشخص میکند، ومثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ امام حسین (ع) به این روز معنا دادو مجاهدتهاى یاران امام حسین (ع) به این روز،  اهمیت بخشید.. نهم دى هم با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت برخاسته ى از بصیرت و دشمن‌‌‌‌‌شناسى و وقت‌‌‌‌‌شناسى روز نهم دى را متمایز ساختند. »افزود : 9 دي روز بصيرت نام گذاري شده است چرا كه در سال 88  در چنين روزي دشمن به اهدافي كه داشت نرسيد وآن هم فقط بخاطر بصيرت وآگاهي مردم بود.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-10-10] [ 11:42:00 ق.ظ ]





  حضور طلاب در مراسم بزرگداشت عالم ربانی حضرت آیت الله حایری شیرازی ره   ...

انا لله و انا الیه راجعون

 

قال رسول الله (ص):

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء. وقتی عالم فقیهی فوت کند در اسلام رخنه و حفره ای ایجاد می شود که هیچ چیزی نمی تواند جای آن را پر کند.

مراسم بزرگداشت عالم ربانی حضرت آيت الله حائري شيرازي (ره)

 

جمعي از طلاب ،دانش آموختگان وكادر مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك درمراسم بزرگداشت عالم ربانی حضرت آيت الله حائري شيرازي (ره ) كه در مسجد جامع وليعصر(عج) اين شهر برگزار شد، شركت كردند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-10-06] [ 12:27:00 ب.ظ ]





  کانون خادمیاران رضوی   ...

جلسه کانون خادمیاران رضوی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک با حضور سرکشیک ، دبیر واعضای این کانون  در تاریخ 30/9/96برگزار شد.

در این جلسه  خانم «پریجان خواجه سرکشیک کانون خادمیاران رضوی» به منظور تبیین اهداف تشکیل  کانون و  تشریح برنامه ها ازجمله: برنامه ریزی وتهیه محتوا با هدف ترویج الگوی سبک زندگی رضوی،ارائه آموزش های لازم به اعضای کانون وتکمیل فرم های ثبت نام و..مطالبی را مطرح نمودند.

وی باتوجه به تشریح وظایف اعضای کانون به مهم ترین آنها ؛ از جمله ارتقای سطح علمی ،معرفتی ومهارتی ، ، شرکت در دوره ها و کارگاههای آموزشی وحداقل 6ساعت فعالیت داشتن در هفته اشاره نمود. درآخرهم گفت : فعالیت های فرهنگی ،تبلیغی مستمر باید دریکی از مراکز فرهنگی (مساجد ،بقاع متبرکه،حسینیه ها ،مدارس آموزش پرورش ،مجالس خانگی بانوان و…)انجام و گزارش فعالیت ها جهت ارسال آماده شود.

در این جلسه پیشنهاداتی نیز ارائه و مصوباتی نیز ثبت گردید.

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 12:25:00 ب.ظ ]





  گزارش فعالیت های هفته پژوهش سال 96مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

 « هفته پژوهش گرامی باد.»
    

 1-  غنی سازی محتوایی تابلو کانون پژوهشی قلم

 2-برپایی نمایشگاه

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)  آباده طشک خانم پریجان خواجه گفت : همزمان با هفته پژوهش به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه ، تحقیق و تشویق طلاب نسبت به کارهای عملی – پژوهشی ، پنجمین نمایشگاه کتاب و آثار علمی طلاب در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد. در این نمایشگاه کتابها یی با موضوعات  اخلاقی ، سیاسی ، کودکان ، پزشکی، شهداء و همچنین تحقیقات پایانی و پایان نامه اساتید در هفته پژوهش به نمایش گذاشته  شد.  در این نمایشگاه کتابهای شهید اشک با تخفیف 50 درصد به فروش می رسید. 

 3-برگزاری نشست پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش

 همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « نیاز سنجی،مساله یابی و پاسخ گویی علمی به نیازهای جامعه » به منظور آشنایی طلاب با مساله و رابطه آن با موضوع تحقیق و با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه تاریخ 25/9/96  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «خانم صدیقه میرشکاری» معاون پژوهش مدرسه با اشاره به انواع نیازهای فردی و اجتماعی  گفت: همین نیازها عامل به وجود آمدن و دغدغه مند شدن ذهن افراد می با شد که به دنبال آن این نیازمندی ها تبدیل به مساله می شوند .اولین گام در هر تحقیق انتخاب موضوع است که فرمول و قاعده خاصی برای آن وجود ندارد ولی می توان از راه های تجارب شخصی، کنجکاوی در اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه ها، بهره گیری از دانش قلمرو تخصصی، تمایل به حل یک مساله، توجه به ارزش های فردی و مواجهه با مساله ای پژوهشی در زندگی روزمره، عنوان تحقیق را انتخاب کرد.

وی افزود: بعد از اینکه مساله در ذهن افراد به وجود آمد آن را تبدیل به موضوع نموده که عنوان موضوع  باید دارای شرایط استاندارد باشد و در مرحله آخر فرد با تحقیق و جستجو در منابع علمی و تحقیقاتی از جمله کتاب و منابع الکترونیکی می تواند پاسخ گوی نیازهای فردی و شخصی  وهمچنین اجتماعی افراد باشد.

 

 4- پژوهش حرفه ای و استانداردهای پژوهشی

     همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « پژوهش حرفه ای و استانداردهای پژوهشی » به منظور آشنایی طلاب نسبت به باید و نباید های امور تحقیقاتی با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه تاریخ 26/9/96  برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «خانم پریجان خواجه» مدیر مدرسه با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: پژوهش به امری هدفمند با روش خاص به منظور رسیدن به جواب مساله گفته می شود و در واقع فرایندی منطقی و معقول است که هدف آن کشف روابط بین پدیدارها است.

    وی در ادامه به مهارتهای حرفه ای پژوهش از جمله مطالعه همراه با فیش برداری، نظم، یادداشت برداری از اندیشه های خود، نوشتن اطلاعات کتاب شناسی منابع و ماخذ، تهیه کردن رئوس مطالب گزارش پژوهش، یادگیری چگونگی انجام مطالعات دینی و داشتن هدف اشاره کرد و گفت : استاندارهای پژوهشی هر مرکز با توجه به آیین نامه ها تعریف می شود. در مدارس علمیه خواهران، تحقیقات پایانی باید دارای بخش بندی ، فصل بندی و زیرفصل باشد. و تعداد صفحات آن کمتر از 60 صفحه و بیشتر از120 نباشد.

 

 5-روز وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف

به مناسبت هفته پژوهش و روز وحدت حوزه و دانشگاه  در تاریخ 27/9/96 كاركنان ، طلاب و فارغ التحصيلان حوزه علميه الزهرا س آباده طشك در كارگاه مهارتهاي مديريت و كنترل خشم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي واحد آباده طشك شركت کردند.

در اين كارگاه «آقاي رنجبر »مشاور درمانگاه امام هادی(ع) آباده طشک ضمن بيان انواع هيجانات و تعريف خشم ، مهارتهاي كنترل خشم وانواع برخورد افراد نسبت به آن گفت: واكنش افراد در مقابل خشم به انواع منفعلانه ، پرخاشگري،  تركيبي از منفعلانه و پرخاشگري، قاطعانه و مقتدرانه تقسیم می شود كه بعد از تحليل محاسن و معايب هر كدام از آنها موارد اول ، دوم وسوم به اين دليل كه معايب هر كدام از آنها از محاسنشان بيشتر است در برابر خشم ناكارآمد مي باشند و تنها واكنش قاطعانه و مقتدارنه كه به طور مستقيم و با حفظ احترام و دفاع از حقوق خود مي باشد مي تواند به عنوان بهترين نوع واكنش در مقابل خشم باشد.

   در اين كارگاه كتاب «راهنمای خود مراقبتی جوانان » به شرکت کنندگان اهدا شد تا در جلسات بعدی در آزمون گواهي طرح سلامت شرکت کنند.

 

 6-پژوهش و پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی

     همزمان با هفته پژوهش، نشست پژوهشی با موضوع « پژوهشگری؛ رسالت عالمان دینی» به منظور آشنایی طلاب به وظایف خود در امور پژوهشی و تشویق آنها، با حضور جمعی از طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک تاریخ 28/9/96  برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران در این جلسه «حجه الاسلام و المسلمین علیرضا سفار» امام جمعه شهر آباده طشک، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه و اینکه رسالت آن بر دوش حوزویان می باشد، گفت: لازمه تحقق این شعار در حوزه های علمیه تلاش و پشتکار طلاب در بالا رفتن سطح سواد و بالا رفتن مرتبه علمی می باشد. و از آنجا که جامعه برای پاسخ گویی به نیازها و سوالات خود نیاز به عالم با سواد دارد،  طلبه بیسواد بخاطر نداشتن سلاح علم و عدم توانایی در پاسخگو بودن نیازهای مردم در جامعه جایگاهی ندارد.

وی  در ادامه با اشاره به شخصیت علمی امام خمینی(ره) افزود: امام(ره) در دنیا به عنوان عالم سیاسی شناخته شده و در ایران هم به عنوان عالم سیاسی و هم مرجع تقلید و مفسر عالم شیعه شناخته شده است. و علامه طباطبایی هم به عنوان فیلسوف و مفسر شناخته شده است که تمام این مقامات به دلیل تلاش و پشتکار آنها در زمینه علمی و |پژوهشی بوده است. همه اینها درس است که ما به تکلیفمان عمل کنیم. و ضربه هایی که به دین می خورد همه آنها به خاطر بیسوادی است.

در آخر هم از معاون پژوهش و دو تحقیق پایانی برتر تقدیر شد.

 7-بروشور

 8-به مناسبت هفته پژوهش طلاب چندین تحقیق پایانی و مقاله را با حضور معاون پژوهش در تاریخ 25/9/95 نقد و بررسی  نمودند.

 

 9- به همت کانون پژوهشی در هفته پژوهش فضای حوزه رنگ دیگری به خود گرفت.                 

10-فعالیت در فضای مجازی ازجمله کوثربلاگ ، کوثر نت

11– مشارکت در فعالیتهای مدارس دیگر

 

من الله التوفیق

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-10-04] [ 12:56:00 ب.ظ ]





  تهیه تعدادی بروشوور توسط طلاب مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی   ...
موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-08-24] [ 03:23:00 ب.ظ ]





  خورشید بر فراز نی   ...

مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک در تاریخ 23/8/96 با همکاری انجمن ادبی ولایت نور اقدام به  برگزاری چهارمین شب شعر با عنوان «خورشید بر فراز نی » نمود. این شب شعر با  دعوت از عموم و با حضورمسولین محترم ، در سالن شهدای اداره آموزش و پرورش برگزار گردید و توسط شاعران محترم اشعاری در مدح اهل بیت (ع) ودر وصف عاشورا قرائت شد.

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 03:20:00 ب.ظ ]





  نشست پژوهشی و تقدیر از فعالان هفته کتابخوانی به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 03:17:00 ب.ظ ]





  نشست پژوهشی و تقدیر از فعالان هفته کتابخوانی   ...

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)آباده طشک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشستی با موضوع آموزش اهمیت مطالعه به منظور بالا رفتن سطح علمی طلاب در تاریخ24/8/96در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کرد.

در این جلسه حاج آقای کشاورز استاد حوزه گفت: در اهمیت مطالعه همین بس که خداوند در آغاز نزول قرآن به پیامبرفرمود: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ؛ بخوان بنام پروردگارت » و هیچ تمدنی تشکیل نشده مگر بر پایه کتاب و مطالعه که اینها در آثار تاریخی آنها مشاهده شده است. هیج دولت و ملتی از اینکه فرهنگ کتاب خوانی و درک معارف بیشتر و فهم افزون تر علوم و آشنایی با پیشرفت ها در جامعه اش، توسعه و گسترش بیابد لطمه نمی بیند بلکه بی تردید نفع آن، متوجه جامعه خواهد بود. اداره یک جامعه اهل مطالعه و فهیم و با فرهنگ، به طریق اولی آسان تر از جامعه ای است که از علم و دانش فاصله دارد. پس نباید به بهانه های گوناگون و بدون منطق، در مسیر تالیف و نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه خلل و مانع ایجاد کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی، تمرکز، سخت نگرفتن و آسان کردن مباحث و … می توان از مطالعه لذت برد. در آخر نشست هم از طلابی که در هفته کتاب و کتابخوانی فعالیت داشتند و همچنین از کتابدار محترم با حضور حاج آقای کشاورز و خانم خواجه «مدیر حوزه» تقدیر شد .

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 03:16:00 ب.ظ ]





  کارگاه روش های علمی مطالعه به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 03:15:00 ب.ظ ]





  روشهای علمی مطالعه   ...

روشهای علمی مطالعه

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)آباده طشک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشستی با موضوع آموزش روشهای علمی مطالعه به منظور بالا رفتن سطح علمی طلاب درتاریخ23/8/96 در سالن اجتماعات مدرسه برگزار کرد.

در این جلسه خانم زینب هاشمی استاد دانشگاه آزاد و پژوهشگر موفق گفت: نمی توان برای هر فرد یک شیوه خاص مطالعه در نظر گرفت ؛ زیرا این روشها بر اساس تیپ های  شخصیتی  اشخاص می باشد. که این تیپها به دو نوع هستند؛ 1- درون گرا ؛که معمولا برای مطالعه محیط های آرام و بی صدا را انتخاب می کنند و با چشم می خوانند. 2- برون گرا ؛ که این افراد از تنهایی لذت نمی برند و برای مطالعه محیط های پر سروصدا را انتخاب می کنند و از مطالعه شاگردی و هم شاگردی لذت می برند.

وی افزود: در شیوه مطالعه عنصر مهم ،زمان مطالعه می باشد چون مطالب می خواهد از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت انتقال پیدا کند. به همین منظور باید ذهن استراحت کافی داشته باشد. همچنین محیط و نحوه نشستن هنگام مطالعه هم خیلی مهم می باشد مثلا هنگام مطالعه اگر به پشت بخوابیم تمرکز ما از بین می رود.

خانم هاشمی گفت: در شیوه یادگیری تئوری هر چه قدر تمرین و تکرار باشد یادگیری بهتر حاصل می شود.که برای تسهیل یادگیری اولا نگاه اختصاری ، بعد روزنامه وار و در اخر با یک مداد مطالب را نت برداری کنیم. و با دسته بندی کردن مطالب به دو قسم علمی و ادبی گفت: برای خواندن مطالب علمی اولین گام پیش خوانی کردن می باشد، مرحله بعد سوال کردن است و در نهایت روی مطالب تفکر کنید و آنها را حفظ نمایید. همچنین برای خواندن مباحث ادبی اولین کار این است که شخصیت ادبی را تشخیص دهیم، هدف اصلی داستان و مشکل را پیدا کنیم و در نهایت راه حل مشکل را بیان کنیم.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 03:14:00 ب.ظ ]





  برگزاری نماز جماعت در مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-26] [ 05:06:00 ب.ظ ]





  نشست اخلاقی با حضور امام جمعه جدید شهر آباده طشک   ...

طلبه باید متعهد باشد و خود را وقف دین و مکتب کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سفار امام جمعه جدید شهر آباده طشک در تاریخ 25/7/96درجمع خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک،ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب بیان کرد: حوزه علمیه مانند مکان های علمی دیگر نیست که هر کسی با کسب علم به جایی برسد بلکه در این مکان مقدس باید در کنار علم ،تعهد و نظر امام زمان (عج) هم باشد تا انسان به جایی برسد.ما نمی توانیم مثل بقیه برای خودمان باشیم ما باید خود را وقف دین و مکتب کنبم و از دین دفاع کنیم .

ایشان افزود:دو امر مهم که شما طلاب باید به آن متعهد باشید یکی این است که حواستان باشد یکدیگر را تخریب نکنید و از حسادت و چشم و هم چشمی بپرهیزید .و دوم این که همیشه و در همه جا نسبت به اساتید تان ادب و احترام را رعایت کنید.چشم همه اولیا و بزرگان به شما طلاب است .درس بخوانید و به دین و حوزه خدمت کنید.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 04:59:00 ب.ظ ]





  حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک در مسابقه سیر مطالعاتی به روایت تصویر   ...

شركت طلاب مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك در مسابقات سير مطالعاتي ويژه تابستان و پاييز

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 03:56:00 ب.ظ ]





  برگزاری دوره آموزشی منبع شناسی در مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک   ...

معاون پژوهش مدرسه علميه خواهران  الزهرا(س) آباده طشك خبر داد :

شروع دوره آموزش منبع شناسی

به گزارش پایگاه خبری -اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، دوره آموزشي منبع شناسی از تاريخ 18/7/96 درمحل کتابخانه اين مدرسه با حضور طلاب آغاز شد.

 در اولین جلسه این دوره خانم« صدیقه میرشکاری » معاون پژوهش مدرسه ضمن بیان  تفاوت  بین منبع شناسی و منبع یابی به معرفی انواع منابع نوشتاری و غیر نوشتاری پرداخت.

وی در ادامه گفت: منابع را به اعتبارات  مختلفی می توان تقسیم بندی کرد که یکی از این اعتبارات صورت های متنوع است و یکی از این صورت ها، منابع مکتوب می باشد که به اقسام منابع مرجع و غیر مرجع تقسیم میشود. منابع مرجع شامل فرهنگ واژگان ، دایره المعارف ها و فهرست هامی شوند.

خانم میرشکاری در لابلای معرفی اقسام منابع ،در هر زمینه کتابهایی معرفی کرد و طلاب با آن ها آشنا شدند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-07-23] [ 12:48:00 ب.ظ ]





  برگزاری دوره آموزشی مهارت ورد در مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک   ...

معاون پژوهش مدرسه علميه الزهرا(س) آباده طشك خبر داد :

Word دومین جلسه دوره آموزشي مهارت

 دومین جلسه دوره آموزشي مهارت  ورد در تاريخ 22/7/96 در سالن  اجتماعات اين مدرسه با حضور طلاب پايه دوم و هسته پژوهشي فارغ التحصيلي  برگزار شد.

در این جلسه خانم « اسما طهاندار» تنظیمات مربوط به

،  قسمت پاراگراف، اندازه بین خطوط ،  references، سربرگ  margins،paperاز جمله   Payge setup  

                           را به صورت عملی و کارگاهی آموزش داد.  header and footr تنظیمات مربوط به 

در آخر قرار شد هر کدام از طلاب جداگانه  بروشوری را به عنوان نمونه کار عملی  تهیه کنند که برترین آن مورد تشویق قرار خواهد گرفت

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:31:00 ب.ظ ]





  گزارش خبری فعالیت های مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک در دهه اول محرم   ...

جهت دیدن اخبار به سایت کوثر نیوز مراجعه فرمایید.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-07-19] [ 02:13:00 ب.ظ ]





  آغاز برگزاری دوره منبع شناسی واحد پژوهش مدرسه الزهرا س آباده طشک   ...

دوره آموزشي منبع شناسی از تاريخ 18/7/96 درمحل کتابخانه اين مدرسه با حضور طلاب آغاز شد.

 در اولین جلسه این دوره خانم« صدیقه میرشکاری » معاون پژوهش مدرسه ضمن بیان  تفاوت  بین منبع شناسی و منبع یابی به معرفی انواع منابع نوشتاری و غیر نوشتاری پرداخت.

وی در ادامه گفت: منابع را به اعتبارات  مختلفی می توان تقسیم بندی کرد که یکی از این اعتبارات صورت های متنوع است و یکی از این صورت ها، منابع مکتوب می باشد که به اقسام منابع مرجع و غیر مرجع تقسیم میشود. منابع مرجع شامل فرهنگ واژگان ، دایره المعارف ها و فهرست هامی شوند.

خانم میرشکاری در لابلای معرفی اقسام منابع ،در هر زمینه کتابهایی معرفی کرد و طلاب با آن ها آشنا شدند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:12:00 ب.ظ ]





  همایش نقش زن در دفاع مقدس   ...

اخلاص و بصيرت دو ويژگي بارز سردار  بي سر، شهيد عبدالله اسكندري

همزمان با هفته دفاع مقدس ،همايش نقش زنان در دفاع مقدس با حضور همسر شهيد عبدالله اسكندري در سالن كوثر مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) آباده طشك برگزار شد.

در اين همايش كه خانواده معظم شهدا، دانش آموختگان،كادر،اساتيد ، طلاب مدرسه علميه ، دانش آموزان مدارس سطح شهر و عموم مردم حضور داشتند ، همسر شهيد اسكندري بيان كرد: شهادتنامه شهيد در همان سالهاي دفاع مقدس امضا شده بود اما خداوند به ايشان عمر طولاني و با عزت داد تا در خدمت انقلاب و اسلام باشد و براي رضاي خدا كار كند . شهيد همواره مي گفت: اگر ببينم روزي اسلام در خطر باشد به خدا قسم در دورترين نقطه دنيا هم كه باشم خود را به آنها مي رسانم تا اسلام در امان باشد.

وي در مورد لزوم كار فرهنگي و مبارزه با تهاجم فرهنگي گفت: نياز جامعه امروز ما جهاد فرهنگي است. شهدا به وظيفه خود عمل كردند ما اگر بخواهيم شرمنده امام و شهدا نباشيم بايد با توجه به نياز جامعه امروز  كار فرهنگي انجام دهيم و با تهاجم فرهنگي مبارزه كنيم. ما زنان بايد در مسير امام حسين (ع) باشيم و فرزنداني ديني و حسيني تربيت كنيم به گونه اي كه سربازان امام زمان باشند.

صحبت های همسر شهید و بیان خاطرات و توصیه هایی به زنان ،تجلی جلوه های صبر و استقامت خانواده شهدا بودو مصداق عملی زن شیعه در تربیت فرزند ،خوب همسرداری کردن ، پشتیبانی از حریم ولایت و راضی بودن به رضای الهی در جملات همسر شهید نمایان بود.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-07-11] [ 07:42:00 ق.ظ ]





  همایش نقش زن در دفاع مقدس   ...

اخلاص و بصيرت دو ويژگي بارز سردار  بي سر، شهيد عبدالله اسكندري

همزمان با هفته دفاع مقدس ،همايش نقش زنان در دفاع مقدس با حضور همسر شهيد عبدالله اسكندري در سالن كوثر مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) آباده طشك برگزار شد.

در اين همايش كه خانواده معظم شهدا، دانش آموختگان،كادر،اساتيد ، طلاب مدرسه علميه ، دانش آموزان مدارس سطح شهر و عموم مردم حضور داشتند ، همسر شهيد اسكندري بيان كرد: شهادتنامه شهيد در همان سالهاي دفاع مقدس امضا شده بود اما خداوند به ايشان عمر طولاني و با عزت داد تا در خدمت انقلاب و اسلام باشد و براي رضاي خدا كار كند . شهيد همواره مي گفت: اگر ببينم روزي اسلام در خطر باشد به خدا قسم در دورترين نقطه دنيا هم كه باشم خود را به آنها مي رسانم تا اسلام در امان باشد.

وي در مورد لزوم كار فرهنگي و مبارزه با تهاجم فرهنگي گفت: نياز جامعه امروز ما جهاد فرهنگي است. شهدا به وظيفه خود عمل كردند ما اگر بخواهيم شرمنده امام و شهدا نباشيم بايد با توجه به نياز جامعه امروز  كار فرهنگي انجام دهيم و با تهاجم فرهنگي مبارزه كنيم. ما زنان بايد در مسير امام حسين (ع) باشيم و فرزنداني ديني و حسيني تربيت كنيم به گونه اي كه سربازان امام زمان باشند.

صحبت های همسر شهید و بیان خاطرات و توصیه هایی به زنان ،تجلی جلوه های صبر و استقامت خانواده شهدا بودو مصداق عملی زن شیعه در تربیت فرزند ،خوب همسرداری کردن ، پشتیبانی از حریم ولایت و راضی بودن به رضای الهی در جملات همسر شهید نمایان بود.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:29:00 ق.ظ ]





  یادواره شهدا   ...

امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.«مقام معظم رهبری مدظله العالی»

در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک ،در برگزاری مراسم یادواره شهدا دانش آموز دبیرستان آیت الله طالقانی همکاری داشتند.

در این مراسم که در سالن آموزش و پرورش با حضور مسولین،خانواده شهدا و عموم مردم با روایتگری خادم الشهید «اکبر آرام » مسول مجمع روایتگران فارس و مداحی برادر «جمال الدین مرادی »برگزار شد طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ضمن فضاسازی یادواره به همراه اساتید و کادر مدرسه در مراسم شرکت نمودند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:27:00 ق.ظ ]





  همایش شیرخوارگان   ...

 

شهادت حضرت علی‌ اصغر(ع) گواهی دیگري بر مظلومیت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت است.

در اولین جمعه از ماه محرم هم‌زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی توسط مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك  در حسینیه سید الشهدا (ع) وباحضور مادران و شيرخوارگان  برگزار شد.

در اين مراسم «حجت الاسلام والمسلمين حسين كشاورز» استاد حوزه ضمن تسليت به مناسبت ماه محرم بيان كرد: متاسفانه امروزه عده اي دشمن، معاند و ضددين در فضاي مجازي دست به شبهه تراشي زده اند و مطالب تمسخرآميز و جوك هايي به نام اهل بيت منتشر كرده اند كه عواقب آن دامن جوانان ما را گرفته است.ما بايد با معرفت و بصيرت حسيني جوابگوي اين شبهه تراشي ها باشيم.

در ادامه «آقاي جمال الدین مرادي» مداح اهل بيت بيان كرد: شما مادران بايد در تربيت صحيح فرزندان خود تلاش كرده و آنها را نذر امام حسين (ع) و اهل بيت (عليهم السلام) كنيد.و در پايان وي به مديحه سرايي در وصف حضرت علي اصغر(ع) پرداخت.  

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:25:00 ق.ظ ]





  جلسه دفاعیه 4نفر از طلاب   ...

جلسه دفاعيه 4نفرازطلاب مدرسه علميه خواهران الزهرا(س) آباده طشك چهارشنبه 22/6/96 درمكان آموزش عالي ريحانه النبي(س) شيراز وبا حضور جمعي از طلاب برگزار شد.

دراين جلسه آزاده قرباني با موضوع آسيب هاي گرايش به دين و راهكارها با راهنمايي خانم طيبه بيات، معصومه عليخاني با موضوع اعتدال در آيات و روايات با راهنمايي خانم ليلا رفيعي پور، الهام محمدجاني با موضوع تبيين مباني هدايت  در آيات و روايات و بهنوش بهمرد با موضوع افسردگي و راهكارهاي درمان آن در آيات و روايات كه با راهنمايي خانم صديقه ميرشكاري بود، با داوري خانم طيبه فلاح زاده به دفاع از تحقيق پاياني خود پرداختند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:22:00 ق.ظ ]





  مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96به روایت تصویر   ...

مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:20:00 ق.ظ ]





  افتتاحیه سال تحصیلی جدید   ...

جایگاه روحانیت در جامعه، جایگاه انبیاست به این معنی که وظیفه اصلی روحانیت هدایت جامعه به سمت حقایق و صراط مستقیم است.

مراسم افتتاحيه شروع سال تحصيلي 96 شنبه 25/6/96 با حضور کادر ، اساتید ، طلاب و خانواده برخی طلاب مدرسه علميه خواهران الزهرا (س) آباده طشك در سالن اجتماعات اين مدرسه برگزار شد.

در اين مراسم «خانم پريجان خواجه» مدير مدرسه پس از خوش آمدگويي و تبريك سال جديد به طلاب جديدالورود گفت: امروز شاهد تجلی جلوه ای از مهر و محبت حضرت زهرا (س) هستیم .امروز همه ما نه با خواست خودمان نه با اراده خودمان که با دعوت حضرت زهرا (س) آمده ایم. به فرموده پیامبر اکرم (ص) کسانی که احیا گر سنت پیامبر(ص) باشند جانشینان آنها هستند و مشمول دعای  پیامبر (ص) که «اللهم الرحم خلفایی »..

وي با اشاره به ثمره و ميوه شيرين علم و دانش گفت: مسائلي كه در مدارس علميه بيان مي شود مسائل اسلام است ويك  انسان مسلمان چه طلبه باشد و چه طلبه نباشد بايد آنها را فرا بگیرد و رعايت كند .علم نافع علمي است كه خوف و خشيت، بردباري، متانت، پارسايي، تواضع، تعادل روحي و كم گويي ميوه آن باشد. كسب علم و دانش به تنهايي سودمند نخواهد بود. ان شاالله كه طلاب ما در سايه اهل بيت(عليهم السلام)  علاوه بر كسب علم به ثمرات آن نيز دست يابند.

در ادامه «حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين كشاورز» استاد حوزه ضمن تبريك به طلاب جديدالورود براي  انتخاب مسير اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) بيان كرد:آيات ابتدايي سوره قلم و آياتي ازسوره علق بر مسئله علم آموزي تاكيد دارد. امام علي(ع) مي فرمايد:هر ظرفي در اين دنيا ظرفيت محدود دارد و تنها ظرف علم است كه ظرفيت آن هيچ گاه پر نمي شود.

وي افزود:مسير طلبگي قطعا زحمات مضاعفي دارد هم از نظر حضور در جامعه و هم از نظر ذي طلبگي كه يك طلبه بايد رعايت كند ولي مهم انگيزه الهي است. مسير طلبگي مسير سعادت است.بهترين مسير براي انسان مسير قرآن و اهل بيت (عليهم السلام) است.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:16:00 ق.ظ ]





  #اولین_شماره_از_نشریه_دیواری_مائده   ...

دوستان لطفا نظرات خود را بیان فرمایید.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-06-22] [ 03:12:00 ب.ظ ]





  برگزاری نشست دانش افزایی معارف علوی در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:59:00 ب.ظ ]





  برگزاری نشست دانش افزایی معارف علوی در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:58:00 ب.ظ ]





  برگزاری نشست دانش افزایی معارف علوی در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 02:57:00 ب.ظ ]





  برگزاری نشست دانش افزایی معارف علوی به روایت تصویر   ...

برگزاری نشست دانش افزایی معارف علوی  در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:56:00 ب.ظ ]





  فرهنگ سازي غدير باعث رحمت است.   ...

فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ(بخشی از خطبه غدیر )

فرهنگ سازي غدير باعث رحمت است.

نشست دانش افزایی معارف علوی ویژه عید سعید غدیر خم با هدف تقویت باورهای دینی مردم ،ترویج سیره و فضایل اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت علی (ع)،دانش افزایی معارف علوی و آشنا نمودن مبلغان با روش های انتقال مفاهیم علوی ، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)آباده طشك برگزار شد .

 این نشست با حضور استاد اعزامی از مرکز تخصصی تبلیغ موسسه آموزش عالی خاتم النبیین قم،حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای فواديان ؛وشرکت130نفر از اساتید ،طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران شهرستان های آباده طشک(79نفر) ،ارسنجان(31نفر) و مرودشت (20نفر) سه شنبه 14/6/96اجرایی شد.

حاج آقای فوادیان ضمن تبیین موضوعات :«  گزاره اعتقادی ولایت »،« نصب یا انتخاب ولی»،«اکمال دین »،«غدیر و مهدویت»و بیان این که در هرروز ازماه ذي الحجه چه اتفاقي افتاده است فرازهايي از خطبه غدير را بيان كرد و گفت : در روايت داريم كه خداوند رحمت كند كسي را كه امر ما اهل بيت را زنده نگه دارد. پس فرهنگ سازي غدير باعث رحمت است… روز نهم ذي الحجه روز سد الابواب مي باشد، پيامبر (ص) مامور شد  همه درهايي كه به مسجد راه داشتند راببندد جز درخانه علي (ع)را واين حكمت دارد . اين خاندان، مطهر هستند ،از رذالت هاي دنيوي پاك هستند ونزد خداوند جايگاه ويژه اي دارند.

وي افزود :ميلاد امام هادي (ع) هم در اين دهه مبارك واقع شده است . دو اثر گرانبهايي كه از اين امام بزرگوار به يادگار مانده است یکی زيارت جامعه كبيره، كه حدود 400 ويژگي معصومين (عليهم السلام) در اين زيارت آمده است،و  زيارت غديريه كه همان زيارتي است كه امام هادي (ع) در روز غدير ، جدش اميرالمومنين (ع) رازيارت كرد، ودر آن به بيش از 200 ويزگي امام علي (ع)،قضاياي تاريخي  واحاديث تاريخي اشاره شده است.

شایان ذکر است بسته های فرهنگی مرتبط با نشست به تعداد شرکت کنندگان از مرکز استان دریافت و بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

با تشکر از همکاری شایسته تقدیر معاونت محترم فرهنگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس و مسول محترم مرکز تخصصی تبلیغ موسسه آموزش عالی خاتم النبیین .ان شالله که مرضی رضای حق تعالی  و مورد رضایت اهل بیت علیهم السلام قرار گیرد.

من الله التوفیق

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:54:00 ب.ظ ]





  اخبار   ...

سلام به زودی اخبار و اطلاعات مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک بارگذاری می شود .گزارش دهه مامت و ولایت رو هم از اینجا می تونید ببینیند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-06-16] [ 01:22:00 ب.ظ ]





  مسابقه پیامکی دهه کرامت   ...

مسابقه پیامکی دهه کرامت

1)حضرت علی بن موسی الرضا(ع)درچه روزی ودرچه سالی دیده به جهان گشودندونام مبارک مادرشان چه بود؟         الف:یازدهم ذیقعده،سال128ه.ق،تکتم

ب:یازدهم ذیقعده سال148ه.ق،طاهره

ج:پانزدهم ذیقعده سال 195ه.ق ،حمیدهم

د:پانزدهم ذیقعده سال 83ه.ق،ام فروه

2)مدت امامت امام رضا(ع)چند سال بود وخلفای عصرایشان چه کسانی بودند؟

الف:10سال-هارون الرشید-معتصم

ب:20سال،معتصم-عبدالله المامون

ج:10سال،عبدالله المامون -هشام بن عبدالملک

د:20سال،هارون الرشید-عبدالله المامون

3)کنیه ولقب امام رضا(ع)چیست ؟وایشان درچه سنی عهده دار مفام امامت شدند؟.

الف:ابوالحسن،رضا-35سالگی

ب:رضا،ابوالحسن-33سالگی

ج:علی بن موسی،ابوالحسن-25سالگی

د:رضا،علی بن موسی-33سالگی

5)لقب «معصومه»راچه کسی به آن حضرت نام نهادند؟

الف:مادربزرگوارشان

ب:پدربزرگوارشان

ج:برادربزرگوارشان

د:گزینه ب وج

6-مشهورترین لقب حضرت معصومه(س)به فرموده امام رضا(ع)کدام لقب است؟
الف:فاطمه)

ب:مرضیه

ج:معصومه

د:طاهره

لطفا پاسخ سوالات را به ترتیب گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مدرسه و شماره تماس به 09176972135پیامک کنید.
مثلا:الف.ج.ب.د.الف خانم …مدرسه …09170000000) جوایز ان شاالله روز میلاد امام رضا ع اهدا خواهد شد.

معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-05-03] [ 09:39:00 ق.ظ ]





  #تابلو_کوثرنت   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:26:00 ق.ظ ]





  حجاب و عفاف   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:25:00 ق.ظ ]





  #حجاب_و_عفاف #فعالیت_ها_به_روایت_تصویر   ...

#حجاب_و_عفاف
#فعالیت_ها_به_روایت_تصویر

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:24:00 ق.ظ ]





  #حجاب_و_عفاف #فعالیت_ها_به_روایت_تصویر   ...

#حجاب_و_عفاف
#فعالیت_ها_به_روایت_تصویر

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:24:00 ق.ظ ]





  #حجاب_و_عفاف #مصاحبه_با_مدیر_مدرسه   ...

#حجاب_و_عفاف
#مصاحبه_با_مدیر_مدرسه
َمدیرمدرسه علمیه خواهران الزهرا س آباده طشک:
خداوند زن را مظهر احساس و عاطفه آفریده است
شناسه خبر : 45367
1396/04/23
مدیرمدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک با تاکید بر این که حجاب و عفاف با حضور سازنده زن درجامعه منافاتی ندارد، خاطرنشان ساخت: خداوند زن را مظهر احساس وعاطفه آفریده است نه مظهر بی عفتی. حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و نه تنها مانعی درراه رشد وبالندگی زن ایجاد نمی کند بلکه محافظ کرامت و شخصیت وعظمت اوست.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «خانم پریجان خواجه» مدیرمدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک ضمن گرامیداشت هفته عفاف وحجاب به بیان اهمیت عفاف وحجاب پرداخت وگفت: حفظ حجاب یک امرشخصی نیست، بلکه یک وظیفه عمومی است؛ چرا که موجب کمال انسان وعامل تثبیت امنیت روانی جامعه می شود. درسایه حجاب وعفاف کرامت انسانی افراد حفظ می شود و جلوی انحراف گرفته می شود.
خانم خواجه با تاکید بر این که حجاب و عفاف با حضور سازنده زن درجامعه منافاتی ندارد، خاطرنشان ساخت: خداوند زن را مظهر احساس وعاطفه آفریده است نه مظهر بی عفتی. حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و نه تنها مانعی درراه رشد وبالندگی زن ایجاد نمی کند بلکه محافظ کرامت و شخصیت وعظمت اوست. ثمره حجاب کمال و پیشرفت به همراه حفظ جایگاه و منزلت زن است. حجاب موجب تضمین ثبات محبت و دلبستگی مردان به همسران خودشان و همچنین استحکام بنیان خانواده می گردد.
وی با معرفی طلاب به عنوان طلایه داران و سنگربانان جبهه حجاب و عفاف، گفت: با اشاره به هجمه های دشمنان و تبلیغات گسترده آنان درجهت ترویج بی بند وباری برای ضربه زدن به اسلام، طلاب باید با برنامه ریزی فرهنگی تمام تلاش خود را جهت آگاه سازی مردم به کاربندند. باید در این زمینه کارفرهنگی منسجم و دقیق انجام شود.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:20:00 ق.ظ ]





  فعالیت های هفته حجاب و عفاف   ...

#حجاب_عفاف
«حجاب عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی است».
همزمان با هفته حجاب و عفاف با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک و به منظور روشنگری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه هایی در سطح مدرسه و شهر برگزار شد.
از برنامه های اجرا شده در این هفته می توان به :
1-فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی و حقیقی .
2-برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع حجاب و عفاف .
3- تهیه و توزیع بروشور.
4- اعزام مبلغ به پایگاه های بسیج ،مساجد ،حسینیه ها در سطح شهر و روستا های اطراف به عنوان سخنران و مشاور .
5-بر گزاری نشست پاسخ گویی به شبهات در زمینه حجاب و عفاف.
6-برگزاری نشست بصیرتی با حضور خواهران طلبه و غیر طلبه با موضوع تاثیرات حجاب در امنیت روانی جامعه.
7-تهیه و پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص حجاب و عفاف .
8-تهیه هدیه برای مبلغ برتر که ان شاالله روز میلاد امام رضا (ع) از ایشان تجلیل خواهد شد.
9-مصاحبه با مدیر مدرسه با موضوع حجاب و عفاف و انتشار در سایت صادقون و کوثر نت.
10-برگزاری سه مسابقه با عنوان :
الف: مسابقه پیامکی حجاب و عفاف (طرح 5سوال از کتاب بهشت جوانان).
ب:مسابقه خاطره نویسی با موضوع عفاف و حجاب .
ج: مسابقه داستان صد کلمه ای با موضوع عفاف و حجاب .
و اطلاع رسانی از طریق تهیه پوستر و فراخوان و نصب در تابلو اعلانات و اطلاع رسانی از طریق تلگرام ،نرم افزار سروش ،وبلاگ مدرسه ،وبلاگ شخصی مدیر مدرسه ،ارسال پیامک ،اشتراک گذاری در کوثرنت و گروه اخبار مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک.
11-تهیه جهیزیه با کمک خیرین.
12-انتشار حدیث با موضوع حجاب و عفاف .
13-آتش به اختیار با ترویج حجاب بین همشهریان و اهدا گل به بانوان با حجاب در بازار هفتگی شهر .اشاره کرد.
همچنین در همایش صیانت از حریم خانواده با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مردای از شیراز که در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه مقاومت آباده طشک توسط بسیج خواهران حوزه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد ،طلاب حضور فعال داشته و با اعزام کارشناس در قالب پایگاه مشاوره دینی به سوالات خواهران پاسخ دادند.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 02:19:00 ق.ظ ]





  #آبروی_کوچه_ها_افتخار_محله   ...

برگزاری مراسم آبروی کوچه ها ،افتخار محله توسط گروه جهادی شهید طلبه سید عباس موسوی در روستا ی ده زیر.

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 02:18:00 ق.ظ ]





  #آبروی_کوچه_ها_افتخار_محله   ...

برگزاری مراسم آبروی کوچه ها ،افتخار محله توسط گروه جهادی شهید طلبه سید عباس موسوی در روستا ی ده زیر.

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 02:17:00 ق.ظ ]





  فراخوان مسابقه خاطره نویسی   ...

#فراخوان_مسابقه
فراخوان مسابقه خاطره نویسی
با عنوان:
«حجاب یادگارحضرت فاطمه سلام الله علیها » زیباترین خاطرات خود را در موضوع حجاب و عفاف با عنوان مسابقه و با یادداشت شماره تماس و نام مدرسه علمیه به آدرس p.khajeh@chmail.ir“  ارسال نمایید.
مهلت ارسال: 20/4/96 الی 28/4/96
جوایز برگزیدگان روز میلاد امام رضا علیه السلام اهدا خواهد شد.
منتظر شرکت شما عزیزان در مسابقه هستیم.
معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها اباده طشک

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-04-25] [ 01:24:00 ب.ظ ]





  #مسابقه_داستان_صد_کلمه_ای #حجاب_عفاف   ...


#آتش_به_ اختیار با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
فراخوان مسابقه داستان صد کلمه ای با موضوع «حجاب و عفاف»
آثار خود را با ذکر عنوان مسابقه ، شماره تماس و نام مدرسه به آدرس p.khajeh@chmail.ir” ارسال نمایید.
آخرین مهلت ارسال آثار 28/4/96
منتظر شرکت شما بزرگواران در مسابقه هستیم.
معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک

موضوعات: خبر های حوزه, حواستان باشد  لینک ثابت



 [ 01:15:00 ب.ظ ]





  طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک سال 96-95 به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[جمعه 1396-04-02] [ 12:24:00 ق.ظ ]





  طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک سال 96-95 به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:22:00 ق.ظ ]





  طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک سال 96-95 به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:21:00 ق.ظ ]





  گزارش نحوه اجرای طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز سال 96-95   ...

گزارش نحوه اجرای طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز سال 96-95

با توجه به رسالت حوزه های علمیه در تقویت ،توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی ؛بدون شک آماده سازی طلاب برای انجام این رسالت ،ایجاد بستر بسیار مناسبی جهت انس با قرآن کریم و بهره مندی بیشتر از کلام وحی می باشد.در همین راستا با ابلاغ دستور العمل از مرکز مدیریت استان فارس ،برنامه ریزی های لازم با توجه به مفاد دستور العمل و تذکرات پیوست انجام و برای مشمولین طرح دعوت نامه حضور در جلسه تهیه و ارسال شد .البته این طرح در طول سال برای کلیه طلاب مطابق بخشنامه های سال قبل اجرا شده بود اما در این مرحله گام محکم تری در این زمینه برداشته شد.

با حضور کلیه طلاب در یک نشست ،پیرامون وظیفه و رسالت آنها در خدمت به جامعه و به قرآن کریم مباحثی مطرح شد وضمن تبیین اهداف این طرح ،برنامه ریزی انجام شده به مشورت با طلاب گذاشته شد.

علیرغم نداشتن معاون فرهنگی از آنجا که لطف الهی مثل همیشه بیش از پیش شامل حال ما شد ،برنامه ها با استقبال طلاب رو به رو و انجام آنها با همکاری بسیار عالی طلاب و مشارکت طلاب توانمند در برگزاری کلاس و جلسات و فعالیت های تقویتی مطابق دستور العمل (خانم ها زینب میرشکاری و سمیه هاشمی و با نظارت مدیر مدرسه)در حد مطلوب محقق شد.

از جمله فعالیت های صورت گرفته که مصوب جلسه با طلاب بودعبارت است از :

 :1-برگزاری کلاس های تقویتی با حضور کلیه مشمولین طرح (کلاس های تجوید،صحیح خوانی و روان خوانی و صحت قرائت نماز).

2-تشکیل گروههای مباحثه قرآنی با استفاده از ظرفیت طلاب توانمند در هر گروه.

3-تهیه صوت سوره های مد نظر و فایل قرائت صحیح نماز و قرار دادن در اختیار طلاب .

.4-حضور طلاب در جلسات قرائت قرآن (ترتیل خوانی و جز خوانی )ویژه بانوان در مدرسه علمیه با نظارت مدیر مدرسه و داور  طرح وقرائت حداقل هر نفر یک صفحه از قرآن که خود نوعی ارزیابی در جهت جبران کمبودها بود

5- علیرغم آشنایی ارزیابان و اساتید بزرگوار با این طرح ،برگزاری یک جلسه تبیین طرح و چگونگی انجام آن برای آنها و تعیین زمان مناسب توسط آنها جهت ارزیابی.

6-تعیین وقت توسط خود طلاب جهت حضور در کلاس ها و ارزیابی و آزمون .

7-ارزیابی طلاب در سوره های مد نظر بر اساس قواعد و معیارهای ارزیابی

 8-برگزاری آزمون

9- بعد از آزمون جهت تثبیت قواعد آموزش داده شده و ارتقا در این زمینه تعیین تکلیف برای تعطیلات تابستان با اعطا فایل صوتی به آنها و راهنمایی طلاب در جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت با آموزش آموخته ها ولو به اعضای خانواده خود.

الحمد لله اجرای طرح طبق برنامه ریزی ، رضایت طلاب و ارزیابان و مدیر مدرسه را به همراه داشت که همه را مدیون الطاف خاص الهی هستیم .شاکریم وامیدواریم اگر قصوری در کار بوده است خداوند متعال از سر فضلش ما را ببخشد.      ان شاالله

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:18:00 ق.ظ ]





  روز قدس، یادگار جاودانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)است.   ...

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س)آباده طشک:

روز قدس، یادگار جاودانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)است.

«خانم پریجان خواجه» مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س)آباده طشک ، روز قدس رانماد عملی وحدت بین مسلمانان و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین دانست و بیان داشت :این روز ،روز آرمـان هـا و اهـداف مـقـدس اسـلامی است ، حرکتی است که به برکت حضرت امام خميني (ره) ایجاد شد و راهپیمایی مردمی در این روز نه تنها برای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بلکه نمادی برای مبارزه همه‌ جانبه با استکبار و دشمنان اسلام برای تحقق یک حقیقت وآن هم نجات قدس عزیزو نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

«خانم خواجه»در تبیین نقش حضرت امام (ره)در احیای مساله فلسطین بیان داشت : روز قدس یادگار جاودانه معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه ای است که با معرفت و بینش سیاسی خارق العاده ای که داشت  ظلم و ستم رژیم صهیونستی را آشکار کرد و با نامگذاری این روز به نام “روز قدس"جهانی شدن مساله فلسطین را رقم زد.حضرت امام (ره) از سردرایت و تیز بینی اش و با درک تحلیلی دقیق از مساله فلسطین و ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی این روز را «روز جهاني قدس» اعلام كرد تا با ایجاد همبستگی بین جهان اسلام و فلسطین ،اسباب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین را جهت ادامه مبارزه علیه اشغالگران فراهم نموده وبه استکبار بفهماند كه فلسطين، پاره تن اسلام است و تقدیر خداوند این است که فلسطین  روزی آزاد خواهد شد و قدس عزیز به آغوش اسلام باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات قدس و راه حل مناسب برای حل موضع فلسطین، ریشه کن شدن صهیونیست و خروجشان از سرزمین های اشغالی است از تمام مردم خصوصا طلاب و اساتید بزرگوار جهت حضورباشکوه و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام انزجار خود از استکبار جهانی دعوت نمود و گفت ان شاالله وعده همه ما،فردا دوم تیرماه در راهپیمایی روز جهانی قدس ،تا یک بار دیگر لرزه بر اندام سران کفر بیاندازیم و سیلی محکمی به آنها بزنیم .

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 12:16:00 ق.ظ ]





  مراسم شب های قدر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-03-29] [ 07:21:00 ب.ظ ]





  مراسم شب های قدر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 07:19:00 ب.ظ ]





  مراسم شب های قدر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک به روایت تصویر   ...

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:39:00 ق.ظ ]





  مراسم شب های قدر در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

مراسم احیاء شب های قدر با حضور حدود 400نفر از طلاب و بانوان سطح شهر در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک برگزار شد.

در این مراسم معنوی اعمال وارده از جمله : قرائت قرآن ،دعای ابوحمزه ثمالی ،زیارت عاشورا ،دعای جوشن کبیرو مراسم بر سر گذاشتن قرآن توسط خواهران طلبه و مداحان اهل بیت (علیهم السلام)اجرا و در باب فضیلت شب های قدر مطالبی بیان شد.

در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان «حجت الاسلام والمسلمین اکبر الله وردی »مسول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه مقاومت آباده طشک در جمع شب زنده داران ،ماه مبارک رمضان را سفره رحمت ،مغفرت و برکت دانست و بیان کرد: شب بیست و سوم از لحاظ اهمیت و برکت از دو شب قبل برتر و بالاتر است و ملائک خدا به زمین می آیند و برای بندگان استغفار می کنند  .در این شب ها ما به دو چیز توسل می کنیم ؛یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت ( علیهم السلام ).سعی کنیم از این شب ها استفاده وافی ببریم تا غفلت ما موجب غبطه در عالم آخرت نشود.

وی با بیان داستانی در خصوص محبت حضرت علی (ع) افزود:حب حضرت علی (ع)سپری در مقابل عذاب است چنان که برای یک یهودی مصونیت از عذاب در عالم برزخ را به دنبال داشت .پس در این شب ها علاه بر شب زنده داری و استغفار باید تامل و تفکر کنیم .باید شب های قدر را درک کنیم و کسی می تواند این درک را داشته باشد که متوسل به اهل بیت (علیهم السلام)باشد.

آقای الله وردی بیان کرد: در این شب ها سفارش شده است اول برای دیگران دعا کنیم برای اقوام ،خویشان ودر راس دعاهایمان برای ظهور امام زمان(عج) بسیار دعا کنیم .

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 11:36:00 ق.ظ ]





  برگزاری کلاس های آموزشی در ارتباط با طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

در راستای اهداف طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز کارگاههای آموزشی :تجوید و روان خوانی و صحیح خوانی و قرائت نماز با حضور کلیه طلاب مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک در این مدرسه در حال برگزاری است و ان شاالله تا پایان خرداد کلاس ها پایان یافته و آزمون برگزار می شود.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[شنبه 1396-03-27] [ 05:34:00 ب.ظ ]





  #شبی_برتر_از_هزار_ماه   ...

مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ویژه عموم بانوان در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک

 

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 05:26:00 ب.ظ ]





  مراسم احیا شب نوزدهم در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک   ...

سلام طاعات و عباداتتان مقبول درگاه الهی

مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده طشک ویژه خواهران سطح شهر برگزار شد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-03-24] [ 09:20:00 ب.ظ ]





  #سفره_افطاری،در_ماه_خدا   ...


طلاب و بانوان شهر آباده طشک افطاری 16ماه مبارک رمضان را میهمان خانه حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. این مراسم که همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا بود با همت خیر بزرگواری در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها آباده برگزار شد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-03-22] [ 07:44:00 ب.ظ ]





  میلاد با سعادت ، نخستین میوه پیوند علی (ع) با دختر گرامی پیغمبر اسلام (ص).   ...

 همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن (ع)، جشن با شکوهی با حضور جمعی از طلاب و بانوان سطح شهر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک برگزار شد . در این جشن خانم “حکیمه زارعی"از طلاب مدرسه به بیان زندگی نامه امام حسن (ع) پرداخت و گفت : امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه به دنیا آمد.ایشان از لحاظ بذل و بخشش زبانزد خاص و عام بود و هیچ فقیری از در خانه آن حضرت دست خالی بر نمی گشت .نکته قابل توجه در بخشش ایشان ، این بود که گاهی مبالغ قابل توجهی پول را یکجا به مستمندان می بخشید و با این کار برای همیشه شخص فقیر را بی نیاز می ساخت و این بخشش امام تا جای بود که در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کرد سه بار ثروت خود را به دو نیم تقسیم کرده و نصف آن را برای خودش نگه داشت نصف دیگر را در راه خدا بذل و بخشش کرد . وی افزود: این سوال پیش می آید که چرا امام حسن (ع) مانند امام حسین (ع) به مبارزه با حکومت وقت نپرداخت با معاویه صلح کرد ؟ در جواب باید گفت که یکی از علل قیام نکردن امام (ع) مظلومیت و بی یار و یاور بودن ایشان بود . امام حسن (ع) یاران و جبهه نیرومندی نداشت تا دست به قیام بزند. مراسم جشن با مولودی خوانی خانم زینب میرشکاری ادامه و با اهداء هدایا پایان یافت

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-03-21] [ 11:01:00 ق.ظ ]





  طرح نهضت قرآنی وبرنامه های ماه مبارک رمضان   ...

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک :
طرح نهضت قرآنی و برنامه های ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) آباده طشک از برگزاری طرح نهضت قرآنی و کلاس های احکام ،قرائت نمازو اخلاق در این مدرسه ومنازل و مساجد سطح شهر و روستاهای اطراف خبر داد.
«خانم پریجان خواجه» با اعلام این خبر ،هدف از اجرای این طرح و برنامه ها را ؛ ترویج فرهنگ قرآنی،انس بیشتربا کلام وحی ، انتقال مفاهیم و معارف قرآنی ،ایجاد زمینه آشنایی و تعمیق آشنایی مخاطبین با فرهنگ قرآن و آموزه های اسلامی ،صحیح خوانی قرآن و نماز ،بیان احکام و پاسخگویی به سوالات شرعی بیان نمود و گفت: از برنامه های این طرح «جز خوانی و تلاوت قرآن کریم »،« تفسیرقرآن»،«بیان نکات اخلاقی برگرفته از آیات قرآن در قالب کلاس اخلاق در قرآن»،«تجوید و روان خوانی» و «آموزش قرائت نماز »است که توسط طلاب وبا حضور بانوان در شهر آباده طشک و روستاهای اطراف در حال اجرا است.
وی عنوان کرد :ما با توکل بر خداوند ، استمداد از ذات اقدس الهی و توسل به اهل بیت (ع) شروع کردیم وجزء برنامه های هر روز است که ثواب تشکیل جلسات ، آموزش ها و تلاوت ها یمان را به اهل بیت (ع)و شهدا هدیه می کنیم. بایاری خداوند مسابقاتی نیز برای شرکت کنندگان در نظر داریم و در پایان ماه مبارک رمضان طی مراسمی با اهدای هدایا از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.
ان شاالله که خداوند متعال همه خدمتگزاران به قرآن و اسلام و مسلمین را در هر مسیری و ازجمله در این راه موفق و پیروز بدارد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[جمعه 1396-03-19] [ 11:21:00 ب.ظ ]





  بانوی بهشتی در عرصه های حضور/دعا در غروب جمعه   ...

زید بن علی از پدرانش از حضرت زهرا علیهاالسلام نقل می کند که آن حضرت فرمود: ازرسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله شنیدم که می فرمود :« ان فى الجمعه لساعه لا یوافقها رجل مسلم یسال الله عز و جل فیها خیرا الا اعطاه ایاه؛در روز جمعه ساعتى است که هر خواسته‏ى خیر و نیکوئى در آن ساعت به اجابت مى‏رسد. پرسیدم یا رسول الله! کدام ساعت است. فرمود:

«اذا تدّلى نصف عین الشمس للغروب؛آنگاه که نصف قرص خورشید در افق پنهان شود.»

در ادامه این روایت آمده است که فاطمه علیها السلام غروب جمعه به خادمش می فرمود:«بر بالای دیوار برو و هرگاه دیدی نیمی از خورشید غروب کرده به من خبر ده تا دعا کنم .(بحار الانوار ج 86،ص269)

از آن پس حضرت زهرا علیهاالسلام در این ساعت از غروب جمعه، در دعا و خیر خواهى مسلمانان همت مینمود، و فردى را مى‏گماشت تا غروب خورشید را به او اطلاع دهد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[جمعه 1396-03-12] [ 08:22:00 ب.ظ ]





  بانوی بهشتی در عرصه های حضور/دعا در غروب جمعه   ...

زید بن علی از پدرانش از حضرت زهرا علیهاالسلام نقل می کند که آن حضرت فرمود: ازرسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله شنیدم که می فرمود :« ان فى الجمعه لساعه لا یوافقها رجل مسلم یسال الله عز و جل فیها خیرا الا اعطاه ایاه؛در روز جمعه ساعتى است که هر خواسته‏ى خیر و نیکوئى در آن ساعت به اجابت مى‏رسد. پرسیدم یا رسول الله! کدام ساعت است. فرمود:

«اذا تدّلى نصف عین الشمس للغروب؛آنگاه که نصف قرص خورشید در افق پنهان شود.»

در ادامه این روایت آمده است که فاطمه علیها السلام غروب جمعه به خادمش می فرمود:«بر بالای دیوار برو و هرگاه دیدی نیمی از خورشید غروب کرده به من خبر ده تا دعا کنم .(بحار الانوار ج 86،ص269)

از آن پس حضرت زهرا علیهاالسلام در این ساعت از غروب جمعه، در دعا و خیر خواهى مسلمانان همت مینمود، و فردى را مى‏گماشت تا غروب خورشید را به او اطلاع دهد.

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



 [ 08:20:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما