به گزارش خبر گزاري كوثر از استان فارس معصومه برمشوري استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها ) آباده طشک در سخنراني معرفتي شب 21 ماه مبارك رمضان با موضوع «نكات تفسيري و معارفي از سوره قدر» كه با حضورطلاب ،اساتيد ،كادر و دانش آموختگان وعموم بانوان در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد، به بيان اهميت و فضيلت شبهاي قدر پرداخته و بيان داشت : شب قدر بهتر و با فضيلت تر از هزار ماه و هزار ماه ، تقريبا معادل هشتاد سال ، ميزان عمر طبيعي يك شخص است .

وي در ادامه افزود: در اين شب، ملائكه يعني فرشتگان مقرب الهي و روح كه موجودي بافضيلت وعظيم تر از ملائكه و فراتر از درك و فهم ماست از آسمان پايين آمده و برقلب حجت خدا و امام معصوم نازل مي شود وبه فرموده امام صادق (عليه السلام) : خود شب قدر، اثبات ولايت آقا صاحب الزمان (عج) است. 

ايشان با توجه به آيات پاياني سوره قدر گفت:سه گروه، شامل ملائكه ،روح و حجت خدا، همه مقدرات و هرامري كه بخواهد در يك سال محقق شود را ثبت مي كنند؛ اموري كه براي ما مقدر مي شود بستگي به پيشينه ما دارد ، كه سالهاي قبل با مقدرات و نعمتهاي الهي چگونه برخورد كرديم.

خانم برمشوري گفت: شب قدر ، شب توبه و استغفار به درگاه خداوند است تا ظرف وجودي ما گسترش يابد،لذا ظرفيت ساز و پاك كنِ ما استغفار است و شخص مومن فرصت شب قدر را بري توبه و انابه از دست نمي دهد چون يك استغفار در شب قدر به اندازه هشتاد سال استغفار كردن است.

وي در آخر گفت :منظور از شب در اصطلاح ديني ، 24 ساعت است ،بنابراين  روز ِشب قدر را هم دريابيد و ساعاتي قبل و بعد از شب قدر را مراقبت كنيد كه امكان دارد وارد در شب قدر باشد و ندانيم

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[پنجشنبه 1398-03-09] [ 11:01:00 ب.ظ ]