گزارش نحوه اجرای طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز سال 96-95

با توجه به رسالت حوزه های علمیه در تقویت ،توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی ؛بدون شک آماده سازی طلاب برای انجام این رسالت ،ایجاد بستر بسیار مناسبی جهت انس با قرآن کریم و بهره مندی بیشتر از کلام وحی می باشد.در همین راستا با ابلاغ دستور العمل از مرکز مدیریت استان فارس ،برنامه ریزی های لازم با توجه به مفاد دستور العمل و تذکرات پیوست انجام و برای مشمولین طرح دعوت نامه حضور در جلسه تهیه و ارسال شد .البته این طرح در طول سال برای کلیه طلاب مطابق بخشنامه های سال قبل اجرا شده بود اما در این مرحله گام محکم تری در این زمینه برداشته شد.

با حضور کلیه طلاب در یک نشست ،پیرامون وظیفه و رسالت آنها در خدمت به جامعه و به قرآن کریم مباحثی مطرح شد وضمن تبیین اهداف این طرح ،برنامه ریزی انجام شده به مشورت با طلاب گذاشته شد.

علیرغم نداشتن معاون فرهنگی از آنجا که لطف الهی مثل همیشه بیش از پیش شامل حال ما شد ،برنامه ها با استقبال طلاب رو به رو و انجام آنها با همکاری بسیار عالی طلاب و مشارکت طلاب توانمند در برگزاری کلاس و جلسات و فعالیت های تقویتی مطابق دستور العمل (خانم ها زینب میرشکاری و سمیه هاشمی و با نظارت مدیر مدرسه)در حد مطلوب محقق شد.

از جمله فعالیت های صورت گرفته که مصوب جلسه با طلاب بودعبارت است از :

 :1-برگزاری کلاس های تقویتی با حضور کلیه مشمولین طرح (کلاس های تجوید،صحیح خوانی و روان خوانی و صحت قرائت نماز).

2-تشکیل گروههای مباحثه قرآنی با استفاده از ظرفیت طلاب توانمند در هر گروه.

3-تهیه صوت سوره های مد نظر و فایل قرائت صحیح نماز و قرار دادن در اختیار طلاب .

.4-حضور طلاب در جلسات قرائت قرآن (ترتیل خوانی و جز خوانی )ویژه بانوان در مدرسه علمیه با نظارت مدیر مدرسه و داور  طرح وقرائت حداقل هر نفر یک صفحه از قرآن که خود نوعی ارزیابی در جهت جبران کمبودها بود

5- علیرغم آشنایی ارزیابان و اساتید بزرگوار با این طرح ،برگزاری یک جلسه تبیین طرح و چگونگی انجام آن برای آنها و تعیین زمان مناسب توسط آنها جهت ارزیابی.

6-تعیین وقت توسط خود طلاب جهت حضور در کلاس ها و ارزیابی و آزمون .

7-ارزیابی طلاب در سوره های مد نظر بر اساس قواعد و معیارهای ارزیابی

 8-برگزاری آزمون

9- بعد از آزمون جهت تثبیت قواعد آموزش داده شده و ارتقا در این زمینه تعیین تکلیف برای تعطیلات تابستان با اعطا فایل صوتی به آنها و راهنمایی طلاب در جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت با آموزش آموخته ها ولو به اعضای خانواده خود.

الحمد لله اجرای طرح طبق برنامه ریزی ، رضایت طلاب و ارزیابان و مدیر مدرسه را به همراه داشت که همه را مدیون الطاف خاص الهی هستیم .شاکریم وامیدواریم اگر قصوری در کار بوده است خداوند متعال از سر فضلش ما را ببخشد.      ان شاالله

موضوعات: خبر های حوزه  لینک ثابت



[جمعه 1396-04-02] [ 12:18:00 ق.ظ ]