استاد علمیه الزهرا (س) آباده طشک :

آزادی موهبتی ست الهی که سبب بروز استعدادها و تکامل انسان می شود

خانم اخوان استاد علمیه الزهرا (س) آباده طشک گفت:

اندیشه آزادی ،امکان کشف روابط و قوانین حاکم بر جهان و تدبر بر آفرینش  را مهیا ساخته  و حقیقت علوم را روشن می کند و سبب تعالی  دنیوی و اخروی می شود.

به گزارش خبری کوثر از استان فارس صدیقه اخوان استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک در نشست پژوهشی با محوریت (ضرورت چرایی و چگونگی کرسی های آزاد اندیشی) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) آباده طشک برگزار شد گفت: آزادی موهبتی ست الهی که سبب بروز استعدادها و تکامل انسان می شود زمانی که این نعمت در چارچوب شرایط آزادی قرار گیرد سرمایه واقعی شخصیت انسان  ظهور و بروز می یابد.

وی در ادامه با بهره گیری از آیات قرآن بیان داشت:

آزادی اندیشه در قالب تفکر ، تعقل ، تدبر و مانند آن ، در پیش از سیصد آیه از آیه قران کریم  مطرح شده است  و ذات مقدس الهی نزول قران را برای هدف تعقل و تدبر معرفی می کند.

ایشان خاطر نشان کرد:اگر در صدر اسلام در جواب کسی که می گفت :من خدا را قبول ندارم،می گفتند که بزنید و بکشید ، امروز دیگر اسلامی وجود نداشت .اسلام به این دلیل باقی مانده که با  شجاعت  و با صراحت ، با افکار مختلف مواجه شده است.

استاد در آخر گفت:آزاد اندیشی را نباید بد معنا کرد ،آزادی اندیشی  بزرگترین نعمت الهی است و بدون آن رشد اجتماعی ، علمی ، فکری و فلسفی امکان ندارد..

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1398-10-28] [ 09:29:00 ق.ظ ]