معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا س آباده طشک از برگزاری کارگاه مقاله نویسی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه، این کارگاه با حضور طلاب در سالن اجتماعات مدرسه با هدف آشنایی طلاب با اصول اولیه نگارش و تنظیم  مقاله  تاریخ  برگزار شد.

در این کارگاه  زهرا صبور «معاون پژوهش» گفت: طرح کلی مقاله شامل عنوان، چکیده، مقدمه، متن( یافته ها، بحث و بررسی، تحلیل) نتیجه گیری و فهرست منابع می باشد.

وی در ادامه افزود: عنوان مقاله، بیان کننده هویت و هدف مقاله و اولین بخشی است که خواننده با آن مواجه می شود به همین دلیل در موضوع توجه به روشن و شفاف بودن آن، عدم خطابی و پرسشی، عدم استفاده از اصطلاحات  ناآشنا بسیار مهم است. دومین قسمت مقاله چکیده است، هر چند در ابتدای مقاله می آید ولی پس از اتمام تحقیق نوشته می شود  چکیده فراهم آوردن تصویری از محتوای مقاله است و به خواننده در تصمیم گیری برای مطالعه یا عدم مطالعه متن اصلی کمک می کند. شامل 150-200 کلمه به قلم محقق با ادبیات علمی  می باشد.

کلیدواژه ها به عنوان نمایه متن به خواننده کمک می کند تا پس از خواندن چکیده و آشنایی اجمالی با روند تحقیق، بفهمد چه موضوعاتی در مقاله بکار رفته و بین 3-5 واژه می باشد.

سومین قسمت مقاله مقدمه می باشد که مشتمل بر بیان مسئله، پیشینه، ضرورت، سوال و هدف تحقیق می باشد. و

خانم صبور در آخر به ویژگی های متن اصلی در متن اصلی باید روان بودن، پرهیز از بکارگیری واژهای غیر فارسی، پرهیز از اوصاف و القاب،

شیوه ارجاع دهی توضیحی، ترکیبی، ارجاعی می باشد. نتیجه گیری هم شامل یافته های مهم، برجسته و نتایج کلی جمع بندی می شوند و پاسخ نهایی به پرسش اصلی تحقیق و مقایسه نتیجه های به دست آمده با توجه به فرضیه و هدف های از قبل تعیین شده که شامل عنوان تحقیق، اهمیت و ضرورت، فرضیه و بیان نتایج می باشد.

 

 

موضوعات: پژوهش  لینک ثابت



[شنبه 1398-10-28] [ 11:27:00 ق.ظ ]